شهید «جمشید صفاری» در فرازی از وصیت نامه خود آورده است:

سعادت همان شهادت در راه خداست

«جمشید مظهر صفاری» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: سعادت و آزادگی، همان شهادت در راه خداست
کد خبر: ۵۰۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۴ - 13January 2022

مروری بر زندگی‌نامه شهید «جمشید مظهر صفاری»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «جمشید مظهر صفاری» فرزند قنبر و ملکه گلشن رضائیه در ارومیه، متولد شد. سال ۱۳۵۱ وارد دبستان شد. در سال ۱۳۵۶ دوره سه ساله راهنمایی را در مدرسه مستشاری شروع کرد و در سال ۱۳۶۰ وارد دبیرستان شد و تا سال ۱۳۶۲ تا دوم دبیرستان درس خواند. جمشید همزمان با تحصیل در مبارزات مردم ایران علیه رژیم سلطنتی شرکت کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تابستان عضو انجمن اسلامی مسجد عرب‌باغی شد. شهریور سال ۱۳۵۹ وارد واحد عملیات سپاه پاسداران  شد و همان سال به واحد تبلیغات و انتشارات سپاه پاسداران ارومیه منتقل شد در شهریور ۱۳۶۱به جبهه جنوب رفت.

در ۱۷ بهمن با موافقت فرمانده توپخانه، به عنوان مسئول دیده‌بانی توپخانه لشکر ۳۱ عاشورا معرفی شد. در ۱۸ بهمن ۶۵ در کنار برادرش مجید که در سنگر دیده‌بانی به امر هدایت آتش توپخانه و ثبت مختصات مشغول بود؛ با شلیک خمپاره ۶۰ میلی‌متری توسط دشمن به شهادت رسید. پیکر وی پس از تشییع در ۲۴ بهمن همان سال در قطعه شهدا باغ رضوان ارومیه به خاک سپره شد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید چنین آمده‌است:

«خداوندا چگونه وصیت خود را بنگارم در حالیکه سراپا مملو از گناهم و از سنگینی بار گناهانم قلم به روی کاغذ نمی‌چرخد. خداوندا ... آبرو ندارم در درگاهت را بزنم، ولی باز ناامید نیستم. خدایا مرا بیامرز و مرا بطلب و مرا از بندگان پسندیده‌ات قرار بده. الهی العفو، ... پدر و مادر جان، درود بر شما که جوانان خودتان را مانند ابراهیم و به فرمان روح‌الله که فرمان خداست به قربانگاه فرستادید و امید است که انشاءالله قربانی شما مورد قبول واقع گردد.

از ولایت فقیه خالصانه پشتیبانی کنید که راه آنان راه انبیاء و راه الله است. هیچ چیز جز شهادت گلوی تشنة مرا سیراب نمی‌سازد و تنها راه خیر و برکت، سعادت و آزادگی، همان شهادت در راه خداست. پس بیایید حقیقت این راه را درک کنیم که شاید از شاهدان زندة تاریخ باشیم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار