در درگیری‌های اراضی اشغالی؛

دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و یک خودرو به آتش کشیده شد

به گفته منابع محلی، بر اثر درگیری بین نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها در منطقه النقب در جنوب اراضی اشغالی، دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و یک خودرو به آتش کشیده شد.
کد خبر: ۵۰۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ - 12January 2022

دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و یک خودرو به آتش کشیده شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، بر اثر اعتراضات و درگیری‌های شدید عصر سه‌شنبه بین فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه النقب در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، دو نظامی صهیونیست زخمی شدند و یک خودرو به آتش کشیده شد. این درگیری‌ها در پی تلاش یک انجمن صهیونیست برای کاشتن درخت در منطقه النقب اتفاق افتاد.

العهد به نقل از منابع محلی با بیان این خبر افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی مدعی شدند معترضان فلسطینی خط راه آهن را با سنگ مسدود کرده‌اند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به این حادثه واکنش نشان داد و گفت: نباید به معیشت ساکنان این منطقه آسیب بزنیم و می‌توانیم کاشتن درخت را موقتاً متوقف کنیم.

این در حالی است که بنیامین «نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب مخالف گفت: هیچ کسی نمی‌تواند کاشتن درخت در «اسرائیل» را متوقف کند و من از نیرو‌های امنیتی کاملاً حمایت می‌کنم. از نفتالی بنت هم می‌خواهم فوراً اقدامات تحریک آمیز فهرست مشترک عربی در کنیست که در ائتلاف او حضور دارند را محکوم کند.

این در حالی است که فهرست مشترک عربی در کنیست رژیم صهیونیستی اعلام کرد از امروز تا زمانی که کاشتن درخت‌ها متوقف شود، در جلسات کنیست شرکت نمی‌کند.

روز گذشته به علت اقدام یک انجمن صهیونیستی به کاشتن درخت در اراضی کشاورزی منطقه الاطرش در النقب، درگیری‌هایی در این منطقه رخ داد که به بازداشت ۱۸ نفربه اتهام پرتاب سنگ منجر شد. کاشتن درخت در النقب روز گذشته پس از ۱۰ روز توقف از سر گرفته شد، این در حالی است که افراد عشیره الاطرش می‌گویند ده‌ها سال است که در این اراضی مشغول کشاورزی هستند. رژیم صهیونیستی هم ادعا می‌کند این اراضی دولتی است و کسی نمی‌تواند مانع کاشتن درخت در آن شود.

انتهای پیبام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار