عضو ارشد حماس:

فتح به دعوت روسیه برای گفت‌وگو‌های آشتی ملی پاسخی نداده است

یک عضو ارشد حماس گفت: مسکو به منظور مذاکرات در راستای آشتی داخلی از گروه‌های مختلف فلسطینی دعوت کرده اما فتح به این دعوت و نیز دعوت الجزائر پاسخی نداده است.
کد خبر: ۵۰۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ - 12January 2022

فتح به دعوت روسیه برای گفتگو‌های آشتی ملی پاسخی نداده استبه گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع‌پرس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس گفت: این جنبش دعوتی از روسیه به منظور گفت‌وگو برای آشتی فلسطینی دریافت کرده است.

وی به شبکه «الاقصی» گفت: حماس هیچ دعوتی در راستای وحدت ملی فلسطینی را رد نکرده و در گفت‌وگو‌ها تنها یک شرط داشته و آن شرط، دست نکشیدن از اصول ثابت ملت فلسطین و مشارکت سیاسی واقعی است.

ابومرزوق ادامه داد: خواهان شراکت میان همه طیف‌های ملت، درست بودن خط سیاسی و عدم واگذاری اصول ملت فلسطین و در رأس آن مقاومت هستیم.

وی افزود: شاهد انسداد افق و گزینه‌ها نزد جنبش فتح هستیم، این جنبش نمی‌خوهد سراغ هیچکدام از گزینه‌ها برود و به دعوت روسیه برای مذاکرات آشتی پاسخ نداده است. همچنین بسیاری از گروه‌ها به دعوت الجزائر برای ماه مارس پاسخ داده‌اند، اما فتح پاسخی به این دعوت نداده است.

ابومرزوق ادامه داد: حماس در سفر ماه اکتبر به مصر حامل پرونده آشتی بوده و طرحی به برادران مصری ارائه داده اماهیچ پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

وی در خصوص انتخابات هم گفت: حماس موافق انتخابات فراگیر است و دو شرط داد که عبارت است از عدم بازگشت به وضعیت قبل و عدم لغو انتخابات در میانه راه. شرط دوم اینکه قانون انتخابات سال ۲۰۰۵ مورد استناد قرار بگیرد تا روند انتخابات بر اساس آن باشد نه در دادگاه‌هایی که فتح پس از شکست در انتخابات سابق ابداع کرده است.

ابومرزوق در خصوص خیزش مردمی در کرانه باختری تصریح کرد: این روند باید تا طرح اشغالگر و شهرک‌نشینان ادامه پیدا کند و افزایش یابد.

وی افزود: حماس همچنان بر مواضع خود در ادامه مقاومت و مبارزه اصرار دارد و هر توافقی با رژیم اشغالگر چه سیاسی و چه اقتصادی را رد می‌کند.

ابومرزوق ادامه داد: دست حماس بر روی ماشه است و اقدامات در راستای یهودی سازی قدس، شهرک سازی و محاصره غزه را نمی‌پذیرد. مبارزه تا نابودی اشغالگر در سرزمین فلسطین و آزادسازی این سرزمین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها