تهدید گروه‌های عراقی به «رویارویی نامحدود» علیه نظامیان آمریکایی

گروه‌های عراقی ضمن ابراز بی‌اعتمادی به وعده خروج نظامیان آمریکایی از عراق، به آغاز رویارویی نامحدود علیه نظامیان آمریکایی تهدید کردند.
کد خبر: ۵۰۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ - 12January 2022

تهدید گروه‌های عراقی به «رویارویی نامحدود» علیه نظامیان آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سعد السعدی» از رهبران جنبش «عصائب اهل‌الحق» یکی از مهم‌ترین گروه‌های عضو اتاق هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق گفت که از دیدگاه ما خروج نظامیان آمریکا از عراق کذب است.

السعدی در مصاحبه با وبگاه «العربی الجدید» گفت که دولت آمریکا به طرح خروج نظامیانش از عراق و احترام به حاکمیت این کشور پایبند نبوده است.

وی گفت که آمریکا تنها برای تغییر نیرو‌های رزمی به نیرو‌های غیررزمی اقدام کرده است اما در حقیقت این نیرو‌ها همچنان در خاک عراق هستند و ما خروج این نیرو‌ها و عزیمت آن‌ها به سمت پایگاه‌های آمریکا در کویت، قطر و دیگر کشور‌های منطقه را ندیده‌ایم.

وی افزود که اتاق هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق تصمیم دارد به رویارویی نامحدود در تمامی سطوح علیه نیرو‌های آمریکایی در عراق و تمامی منافع و اهداف آمریکا در خاک عراق روی آورد و تشدید عملیات نظامی در مرحله آینده ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که عراق به طور کامل از وجود نیرو‌های رزمی بیگانه خالی شده است و تنها مستشاران نظامی در داخل پایگاه‌های نظامی عراق تحت حمایت نیرو‌های امنیتی عراق حضور دارند و هیچ نیروی خارجی برای حمایت از این نیرو‌ها یا هر هدف دیگری وجود ندارد.

پارلمان عراق در دی سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور، آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد. هرچند که مقامات مسئول عراقی از خروج نظامیان آمریکایی خبر داده‌اند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار