ادعای تل‌آویو درباره دستگیری چهار جاسوس مرتبط با ایران

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که چهار زن ساکن اراضی اشغالی را به ظن ارتباط با ایران دستگیر کرده است.
کد خبر: ۵۰۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ - 12January 2022

ادعای تل‌آویو درباره دستگیری چهار جاسوس مرتبط با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، عصر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار زن ساکن فلسطین اشغالی و یک مرد را به اتهام ارتباط با ایران دستگیر کرده است.

بنابر گزارش شبکه عبری‌زبان «کان»، ادعای دستگیری این چهار زن به حدود یک ماه پیش باز می‌گردد و امروز به منابع عبری اجازه انتشار آن داده شده است.

شاباک امروز در بیانیه یادشده ادعا کرد که چهار زن از ساکنان «حولون»، «بیت شیمش»، «کفار سابا» و قدس به ظن همکاری با ایران دستگیر شده‌اند.

بنابر ادعای شاباک، از برخی از این چهار نفر خواسته شده که از نهاد‌ها و وزارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی عکسبرداری کنند و برخی مقامات عالی‌رتبه وزارت جنگ و امنیتی این رژیم را زیر نظر بگیرند.

در ادامه این ادعا عنوان شده است که از برخی این افراد خواسته شده که به یکی از نمایندگان زن کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نزدیک شوند.

شاباک همچنین مدعی شد که همسر یکی از این زنان ساکن فلسطین اشغالی نیز به اتهام کمک در تصویربرداری از سفارت آمریکا دستگیر شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اخیرا خبر داد که نظافتچی خانه «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در اختیار یک گروه هکری وابسته به ایران قرار داده است.

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در این خصوص خبر داده بود که معلوم شده است که فرد یادشده از وسایل خانه گانتز، از جمله رایانه او عکس گرفته و برای اثبات جدی بودنش برای نماینده گروه هکری «سایه سیاه» فرستاده است.

در بخشی از گزارش مذکور همچنین اشاره شده بود که این فرد همچنین امکان نصب بدافزاری را که اجازه دسترسی به رایانه گانتز را بدهد مطرح کرده بوده است.

این اولین بار نبود که رسانه‌های صهیونیستی ادعای هدف قرار گرفتن گانتز را مطرح می‌کردند و انگشت اتهام را به سمت ایران می‌گیرفتند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در مارس سال ۲۰۱۹ خبر داده بود که «نداف آرگامان» رئیس شین‌بت جلسه‌ای محرمانه با گانتز داشته و در این جلسه به او گفته که تلفن همراه وی به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است.

در آن زمان، گانتز با ادعای اینکه هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراه وی وجود نداشته و هکر‌ها نمی‌توانند از آن برای اخاذی از وی استفاده کنند، «یوسی کوهن» رئیس وقت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به همکاری با نتانیاهو و تلاش برای تخریب چهره خود متهم کرد.

در ماه‌های گذشته نیز نهاد‌ها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند. روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به سایه سیاه سرور‌های شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

اخیرا نیز گروهی با نام «عدالت برای فلسطین» نیز اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

قبل از آن هم، یک گروه هکری دیگر به نام «عصای موسی» نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صد‌ها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم را فاش کرده بود که در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر شد.

چند هفته پیش از آن نیز به سایت‌های بزرگترین بیمارستان‌های این رژیم حمله سایبری شده بود و چند ماه قبل از آن نیز شبکه سراسری برق و آب این رژیم، مورد حمله سایبری قرار گرفته بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار