استاد حوزه و دانشگاه:

مهمترین شاخصه شهدا «خدا دوستی» و «تواضع» است

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: تواضع و فروتنی برای مؤمنان و خدا دوستی، از ویژگی‌های شهداست.
کد خبر: ۵۰۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ - 13January 2022

مهم‌ترین شاخصه شهدا «خدا دوستی» و «تواضع» استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «ناصر رفیعی» شب گذشته در یادواره شهدای تیپ ۸۳ امام صادق (ع) قم که در حسینیه این تیپ برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در جنگ خیبر رسول خدا (ص) فرمودند فردا پرچم را دست کسی می‌دهم که خدا او را دوست دارد و او هم خدا را دوست دارد و در نهایت اصحاب دیدند که پرچم به دست امیرالمومنین (ع) داده شد.

وی اضافه کرد: خدا به پیامبر می‌فرماید فَسَوْفَ یَأْتِى ٱللَّهُ بِقَوْمٍۢ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ که امثال شهید سلیمانی و شهید حججی مصادیق این آیه هستند. آن‌ها خدا را دوست داشتند و خدا هم آن‌ها را دوست داشت و این موضوع یعنی خدادوستی مهم‌ترین شاخصه شهداست.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر شما یک وجب به سمت خدا بروید خدا یک قدم به سوی شما می‌آید. در روایات داریم که خدا به بنده خود می‌گوید تو مرا بندگی کن من به تو امتیاز و جایگاه می‌دهم. چه چیز از این مهم‌تر که انسان محبوب الهی باشد و اگر خدا کسی را دوست داشته باشد به جبرئیل می‌گوید محبت او را در دل‌های دیگران هم بیندازد.

وی یادآور شد: در تشییع جنازه سردار سلیمانی افرادی آمده بودند که خیلی از آن‌ها در تجمعات دیگر به خیابان نیامده بودند و خیلی از آن‌ها به من گفتند اولین بار است که آمده‌ایم برای امثال این برنامه‌ها و این نشان از اخلاص سردار شهید سلیمانی است.

رفیعی بیان داشت: من در کنار مزار شهید سلیمانی هم گفتم ما این همه شهید در نظام داشتیم که امیدواریم شامل عنایت آن‌ها بشویم، اما الان دو سال است که هنوز کنار مزار شهید سلیمانی خلوت نشده است. آیا این چیزی غیر از این است که خدا اگر بخواهد کسی را محبوب می‌کند؟

وی از ویژگی‌های دیگر شهدا را تواضع و فروتنی برای مومنان دانست و یادآور شد: شهدا مقابل دشمن محکم و استوار بودند و در راه خدا جهاد کردند و هیچگاه از سرزنش نترسیدند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دلیل عزت سردار سلیمانی چیزی جز اخلاص نیست، متذکر شد: ما نباید برای شهدا غصه بخوریم بلکه باید به آن‌ها غبطه بخوریم، چون شهدا درجه بالایی را کسب کرده‌اند.

رفیعی تاکید کرد: همانطور که رسول خدا فرمود قسم به خدایی که جان من در دست اوست وقتی شهدا به صحرای محشر می‌آیند، اگر انبیا در مسیر آن‌ها باشند، انبیا به احترام شهدا قیام می‌کنند و از جای خود بر می‌خیزند بخاطر عظمتی که در شهدا می‌بینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار