نویسنده همدانی در جشنواره بین‌المللی ادبیات «مقاومت» لبنان خوش درخشید

«رقیه کریمی» نویسنده همدانی در جشنواره بین‌المللی ادبیات «مقاومت» لبنان، جایگاه سوم بخش «جایزه جهانی سردار سلیمانی» را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۵۰۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ - 13January 2022

نویسنده همدانی در جشنواره بین‌المللی ادبیات «مقاومت» لبنان خوش درخشیدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «رقیه کریمی» نویسنده همدانی در بخش «جایزه جهانی سردار سلیمانی» شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی ادبیات «مقاومت» لبنان جایگاه سوم را از آن خود کرد.

کریمی با بیان اینکه «جایزه جهانی شهید سلیمانی» در سه بخش شعر، داستان کوتاه و رمان است، اظهار داشت: امسال شرکت کنندگانی از ۱۳ کشور لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، مصر، موریتانی، اردن، مراکش، ایران، لیبی، یمن، عربستان و الجزایر با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اثر شرکت داده خود در «جشنواره بین المللی ادبیات «مقاومت» لبنان که در شهر بیروت برگزار شد، گفت: اسم داستانم «کابوس» است، ماجرای آن حکایت فردی داعشی است که بعد از شکست در عملیاتی در مسیر اربعین با شهید سلیمانی رو به رو می‌شود.

کریمی تصریح کرد: تمرکز بر مسایل جهان عرب و موضوعات انسانی در راستای مبارزه با ظلم و اشغالگری و تحکیم تفکر مقاومت از اهداف اصلی جشنواره به حساب می‌آید و انتخاب آثار برتر با رعایت اصول حرفه‌ای توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود.

نویسنده کتاب «هوای این روزهای من» ادامه داد: زبان جشنواره، عربی بوده و برای اولین‌بار است که یک ایرانی بدون اینکه زبان مادری‌اش عربی باشد، این جایزه را دریافت کرده است.

«رقیه کریمی» پیش از این آثاری در زمینه دفاع مقدس تألیف و منتشر کرده است که از جمله آن می‌توان به مجموعه داستان كوتاه عربی با عنوان «سلیمانی و جُرحی» (سليماني و زخم من)، مجموعه داستان كوتاه از دفاع مقدس و جنگ‌ تحمیلی با عنوان «أرجوک لاتَمُت»، مجموعه داستان عربی «عند الساعة التاسعة الاربعا (ساعت یک ربع به نه)» و کتاب «پانصد صندلی خالی» اشاره کرد.

وی همچنین رتبه سوم جشنواره «سیده خوله» لبنان و مقام اول کشوری و دوم بین‌المللی جشنواره داستان کوتاه خاتم را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها