امام جمعه موقت سمنان:

شهید سلیمانی بر ایجاد امنیت در جهان تاثیرگذار بود

«مهدوی نژاد» گفت: سردار سلیمانی اسوه و مرد تدبیر و عمل بود و با این شاخصه توانست بر تامین امنیت جهان تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۵۰۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ - 13January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین مهدوی نژاد» امام جمعه موقت سمنان امروز در مراسم هفتمین روز خاکسپاری شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ضمن بیان اینکه استقلال، عزت و سربلندی امروز ما مرهون فداکاری و از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران است، اظهار داشت: شهادت، جان‌نثاری در راه ارزش‌هاست و زنده نگهداشتن یاد و راه شهدای انقلاب وظیفه تمامی اقشار جامعه و بزرگداشت شهدا و تجلیل از مقام شامخ آن‌ها در حقیقت بزرگداشت ایمان، عشق، حماسه و کرامت انسانی و باعث تداوم انقلاب اسلامی است.
 
وی ادامه داد: شهیدان همواره چراغی در مسیر هدایت ما به سوی سعادت و رستگاری هستند و همه ما موظفیم پیرو راه این عزیزان باشیم.

مهدوی نژاد با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد تدبیر و عمل بود و با این شاخصه توانست بر ایجاد امنیت جهان تاثیرگذار باشد افزود:رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها از عظمت شهید سلیمانی سخن گفتند که کم نظیر بود و ایشان عقیده دارند که راه این شهید باید ادامه داشته باشد و در دفاع از مکتب وی تلاش کرد.

امام جمعه موقت سمنان افزود: شهید سلیمانی همانطور که در میدان رزم همتراز ندارد در تدبیر و تعقل هم انسان ممتاز و ویژه‌ای بود.

در ادامه «رضا نقدی» رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت:امروز ترویج فرهنگ شهادت و انقلابی‌گری، امربه‌معروف و از مصادیق جهاد فرهنگی است.

وی افزود: دوران حماسه هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تاسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ثمره بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به سنت شده است.

نقدی با اشاره به رشادت‌های شهید دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر چه حاج قاسم در میان ما نیست، اما مکتب حاج قاسم زنده است. راه حاج قاسم که همان خط سرخ انبیاء و اولیاء است ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم خاطر نشان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی را با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مکان تدفین این شهید گرانقدر در طول سال برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار