جنگنده‌های سعودی به بیمارستانی در پایتخت یمن حمله کردند

حمله صبح امروز جنگنده‌های سعودی به بیمارستانی در جنوب صنعاء، موجب مجروح شدن چهار نیروی کادر درمان این بیمارستان شد که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است.
کد خبر: ۵۰۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ - 13January 2022
جنگنده‌های سعودی به بیمارستانی در پایتخت یمن حمله کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع رسانه‌ای یمن اعلام کردند صبح امروز (پنج‌شنبه)، جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بیمارستانی در نزدیکی منطقه «السواد» در شهرستان «سنحان» واقع در جنوب صنعاء حمله کردند. در نتیجه این حمله چهار نفر از اعضای کادر بیمارستان نمونه «۴۸» زخمی شدند.
 
به گفته یک منبع آگاه محلی جنگنده‌های ائتلاف محوطه این بیمارستان را طی دو نوبت هدف قرار دادند که طی آن چهار نفر از کادر بیمارستان زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است و به ساختمان بیمارستان نیز آسیب وارد شده است و موجب وحشت بیماران بستری در بیمارستان شد.
 
این حملات برای هدف قرار دادن شهروندان و مناطق غیرنظامی در سایه سیاست آمریکا در تداوم حملات علیه یمن و کشاندن درگیری به جبهه‌های دیگر صورت می‌گیرد.
 
چند هفته پیش نیز حمله جنگنده‌های سعودی به بیمارستان «العلیاء» صنعاء موجی از ترس و وحشت در بیماران و کادر پزشکی ایجاد کرد و خسارات سنگینی به بیمارستان وارد آمد که موجب توقف خدمات‌رسانی به بیماران شد.
 
«طلعت الشرجبی» سخنگوی شورای عالی امور انسانی یمن در این خصوص اظهار داشت: حمله عمدی ائتلاف سعودی به منطقه‌ای پر ازدحام از جمعیت که چند مجتمع پزشکی و درمانی هم در آنجا واقع است، جنایت جنگی تمام عیار برای به رنج انداختن بیش‌تر ملت یمن است.
 
وی افزود: همزمان با تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعاء ما به نهاد‌ها در خصوص کاهش برنامه‌های بشردوستانه آن‌ها برای خدمت به فقرا و بیمارستان‌های یمن شکایت کردیم.
 
ائتلاف سعودی یک منطقه کاملا پزشکی و درمانی را در مرکز صنعاء هدف گرفت که سه بیمارستان خصوصی و دولتی و ده‌ها مرکز تشخیصی و درمانی در آنجا واقع است. در این حملات دست‌کم ۲۰ نفر زخمی شدند و بیماران از بیمارستان‌های آسیب دیده از حملات تخلیه شدند.
 
انتهای پیام/ 118
نظر شما
پربیننده ها