سردار کارگر در مراسم اختتامیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

سند ملی راهیان نور از افتخارات بزرگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است/ فضای مجازی بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سند ملی راهیان نور یکی از افتخارات بزرگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۰۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ - 13January 2022

سند ملی راهیان نور از افتخارات بزرگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است/ فضای مجازی بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (پنج‌شنبه) در مراسم اختتامیه همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به مدت سه روز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمده است تا با ظلم و استعمار مقابله و ارزش‌های انسانی و اسلامی را در جامعه حاکم کند.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به هدف باید هزینه داد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابتدای راه است، گام اول انقلاب اسلامی تمام شده است و ما الان در گام دوم انقلاب قرار داریم. اگر ۲۰۰ سال قبل دوران دفاع مقدس را مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم که هر زمان کشور دچار بحران یا جنگی شده است، زمین داده است، اما در دوران دفاع مقدس دشمن تا بن‌دندان مسلح یک وجب خاک را نیز نتوانست تصرف کند.

وی با تاکید بر اینکه هر وقت دیدیم دشمن علیه یک موضوع خاص در کشور تمرکز کرده است، حتما در آن حوزه موفق بودیم، گفت: دشمن نتوانست، حریف حاج قاسم شود، چون شهید سلیمانی ارتش اسلامی را تاسیس کرد؛ ارتشی که از هر مذهب و دین، قومیت و زبانی در آن دیده می‌شود. حاج قاسم از تربیت یافتگان مکتب امام خمینی (ره) بود که با هدایت‌های امام خامنه‌ای عزیز توفیقات عظیمی را کسب کرد و در نهایت دولت تروریست آمریکا که به دروغ دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند، وقتی نتوانست حریف حاج قاسم شود، ایشان را که مهمان سیاسی کشوری که دارای حاکمیت و استقلال است، ترور کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید راه شهدا را ادامه دهیم، تصریح کرد: امروز جنگ بین حق و باطل است، ما باید از حق دفاع کنیم. جمهوری اسلامی ایران راه درست را رفته و در کلیت موفق هم بوده است؛ هرچند مشکلاتی وجود دارد، ولی مانع نیست و خوشبختانه به لطف خدا و رهنمود‌های امام خامنه‌ای عزیز و به برکت خون شهدا در صراط مستقیم حرکت می‌کند.

سردار کارگر گفت: بزرگترین خیانت، ناامید کردن مردم نسبت به آینده است. وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نشان دادن دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به جوانان و نوجوانان است.

وی خطاب به مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: پیشکسوتان جهاد و مقاومت را دعوت کنید تا ارزش‌های دفاع مقدس و موفقیت‌های نظام را مستقیم به جوانان منتقل کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گفت: در کتب درسی آنطور که باید و شاید از دستاورد‌های نظام سخن گفته نشده است. وقتی می‌توانیم موفق باشیم که شرایط گذشته را با شرایط حال مقایسه کنیم، الان شرایط نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه نباید در زمین دشمن بازی کنیم، گفت: از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و کسانی که در جبهه و جنگ بودند و در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش داشتند، بخواهیم در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد حضور پیدا کنند و تا می‌توانند کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به افکار عمومی منتقل کنند.

وی گفت: وظیفه ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که باید کارآمدی نظام را به نسل جوان منتقل کنیم.

سردار کارگر در ادامه به نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش اساسی داشتند، زنان در آن دوران اگر از مردان بیشتر نقش نداشتند، کمتر نقش نداشتند.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در ترویج و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: فضای مجازی تیغ دو لبه است، ما باید فضای مجازی را به‌عنوان یک فرصت تلقی کنیم و از این فضا در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

سردار کارگر بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم ارزش‌های دفاع مقدس را ترویج، تبیین و تبلیغ کنیم و نتیجه بگیریم و موفق هم باشیم باید این کار را از مهد‌ کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها شروع کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه تشویق جوانان به مهاجرت از کشور خیانت به کشور است، تصریح کرد: دشمن با تمام امکانات و توان به‌دنبال ناامید کردن مردم و تزریق یاس در جامعه مخصوصا در بین جوانان و نوجوانان است، ما باید برای این نقشه دشمن برنامه داشته باشیم. جمهوری اسلامی با وجود تهدید‌ها و تحریم‌ها مسیر موفقیت را طی می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سند ملی راهیان نور یکی از افتخارات بزرگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها