نگاهی به زندگینامه شهید «طالبی‌مطلق»

«محمد‌حسین طالبی‌مطلق» ۲۰ مهر سال ۱۳۳۳ در مراغه دیده به جهان گشود و پس از مجاهدت در راه دفاع از خاک وطن، سرانجام در سال ۱۳۶۵ در سومار آسمانی شد.
کد خبر: ۵۰۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۱ - 15January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، پس از آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی، دنیا منتظر سقوط سریع انقلاب اسلامی ایران بود؛ اما مردم غیور ایران اسلامی ورق را به نفع جمهوری اسلامی برگرداندند؛ به طوری که بدون توجه به قدرت نظامی دشمن، عازم جبهه شده و مقابل توپ و تانک سینه سپر کردند تا مبادا وجبی از خاک کشورمان دست دشمن بیفتد.

«محمدحسین طالبی‌مطلق» یکی از آن دسته جوانان غیور و تاریخ‌ساز کشورمان بود که از دیار آذربایجان عازم جبهه شد و سرانجام به آرزوی خود که شهادت در راه دفاع از خاک کشورش بود، رسید.

در ادامه معرفی شهدای آذربایجان شرقی، بخشی از زندگینامه این شهید والامقام را مرور می‌کنیم.

محمد‌حسین ۲۰ مهر سال ۱۳۳۳ در شهرستان مراغه متولد شد و در یک خانواده‌ مومن تربیت یافت تا اینکه در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و به تحصیل پرداخت. به دلیل وضع مالی خانواده و مشکلاتی که داشتند، او نتوانست چندان به تحصیل بپردازد.

محمد‌حسین در دوره نوجوانی با علاقه خاصی در مجالس دینی شرکت می‌کرد و سعی داشت که با معارف دین مقدس اسلام بیشتر آشنا شود. با آغاز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی به همراه هم‌سن‌وسالانش تلاش زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد. اخلاق اسلامی محمدحسین در میان دوستان و آشنایان بر ارزش او افزوده بود. پس از پیروزی انقلاب وارد ارتش شد و بعد از چندی خدمت ازدواج کرد. به همراه خانواده‌اش زندگی مشترکشان را در اهواز و همدان شروع کردند و حاصل ازدواجش دو دختر و یک پسر شد.

‌طالبی جهت دفاع از دستاوردهای انقلاب و حفظ و صیانت از مرزهای وطن اسلامی از تمام دلبستگی‌هایش از جمله خانواده‌اش دست کشید و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرد. فردی متدین و اهل عبادت بود و همیشه سفارش می‌کرد که قدر امام را بدانید و او را با اعمال خودتان نرنجانید.

علاقه عجیبی به نماز و روزه داشت. ساده‌زیستی و احترام به والدین از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود تا اینکه با رفتن به جبهه و پس از چندی خدمت به وطن، هفتم مرداد سال ۱۳۶۵ در منطقه سومار شربت شهادت را نوشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار