مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد؛

گردهمایی‌های تربیتی باعث گسترش و باروری عقل می‌شود

حجت الاسلام «حمیدرضا ارباب سلیمانی» با بیان اینکه گردهمایی‌های تربیتی باعث گسترش و باروری عقل می‌شود، گفت: این جلسات موجب بالندگی انسان شده و در ارتباط چهره با چهره در قالب حلقات تربیتی آثار بسیار سازنده‌ای بر مخاطب دارد.
کد خبر: ۵۰۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ - 14January 2022

گردهمایی‌های تربیتی باعث گسترش و باروری عقل می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «حمیدرضا ارباب سلیمانی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه) در گردهمایی آموزشی مربیان طرح چهره به چهره با بیان اینکه طرح چهره به چهره از سال ۱۳۸۰ با پیشنهاد رئیس ستاد اقامه نماز کشور و با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران آغاز شد، اظهار داشت: نسل جوان در معرض انواع هجمه‌های فرهنگی و شبهات قرار دارند که باید به آنان پاسخ داده شود که طرح چهره به چهره برای مصون سازی نوجوانان در برابر این هجمه‌ها با افزایش دانش و بصیرت است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این طرح در نقاط مرزی تداوم یافت و امروز در سراسر کشور اجرا می‌شود تصریح کرد: افزون بر دو هزار مربی در این طرح همکاری دارند و ۲۰ هزار دانش آموز در گروه سنی ۱۱ تا ۱۸ سال تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها مکلف به همکاری در این طرح تربیتی با محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با دستور رهبر معظم انقلاب شدند، افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عنوان چکامه شروع به کار کرد و از دو سال پیش با تشکیل حلقات تربیتی شتاب گرفت.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از فرهنگ خاطرنشان کرد: امسال فعالیت‌های فرهنگی و طرح‌های مردمی با حمایت مجلس و دولت اجرا می‌شود و نگاه حمایتی بر فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد.

وی با اشاره به تقویت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد آموزشی و تربیتی در گیلان متذکر شد: طرح چهره به چهره در گیلان فعالیت مطلوبی داشته و باید گسترش یابد و به عنوان الگوی ملی مطرح شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گردهمایی‌های تربیتی باعث گسترش و باروری عقل می‌شود تاکید کرد: این جلسات موجب بالندگی انسان شده و در ارتباط چهره با چهره در قالب حلقات تربیتی آثار بسیار سازنده‌ای بر مخاطب دارد.

وی با برشمردن ویژگی‌های یک مدیر، اخلاص در کار را مهمترین مؤلفه دانست و افزود: فعالیت‌های ما باید برای رضای خدا باشد و «ما از شما پاداشی نمی‌خواهیم» که شعار عمومی انبیاء است، نشان از همین اخلاص دارد.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر اینکه در مقابل رسالت و مسئولیت مان باید خالصانه فعالیت کنیم، فرهنگ اداری امروز را سوغات غرب دانست و تصریح کرد: متاسفانه این فرهنگ اداری روز به روز گسترش یافته و همه به دنبال پشت میز نشینی و استخدام هستند و این روند با روح اخلاص در تضاد است.

وی خاطرنشان کرد: انسان مخلص کسی است که در فکر و اندیشه خود دنبال اجر، پاداش و تشکر نباشد؛ باید روح اخلاص در انسان‌ها پرورش یافته و ارتقا یابد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محبت و دلسوزی را دومین مولفه در امور تربیتی و مدیریتی دانست و تاکید کرد: در مباحث مدیریتی همواره باید یادگیری را در دستور کار قرار دهیم و دانش و معلومات خود را ارتقا داده و بروزرسانی کنیم.

وی با تاکید بر توسعه نگاه‌ها و پرهیز از مغرور شدن به داشته ها، خواستار توجه به علم آموزی در هر سنی توسط مربیان طرح چهره به چهره شد و متذکر شد: علم آموزی و ارتقا دانش یک هنر است و انسان باید همواره پویا بوده و متوقف نشود.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اهمیت حسن خلق با بیان اینکه هر مدیر و معلمی باید خوش خلق باشد افزود: رمز موفقیت یک مدیر در گرو اخلاق حسنه است.

وی استقامت و پایداری را دیگر ویژگی مدیر موفق دانست و تصریح کرد: باید در هرکاری استقامت و پایداری داشت و این رمز یک مدیر موفق است که از موانع و سختی‌ها هراس نداشته و عبور کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عامل به گفتار بودن را به عنوان دیگر ویژگی مدیر مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از گرفتاری‌های امروز کشور مربوط به وعده‌های مدیران است که محقق نشد وجامعه هدف را دلسرد و ناامید ساخت.

وی افزود: عدم تبعیض بین مخاطبین، شفاف بودن با مردم، نظم و انضباط، آراستگی از دیگر ویژگی‌های مدیر موفق است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر آشناسازی فرزندان با معارف اهل بیت (ع) متذکر شد: تربیت ما باید قرآنی باشد و فرزندانمان با معارف اسلامی و قرآنی تربیت یافته و رشد یابند.

وی توجه به فرهنگ نماز را سرآمد فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی دانست و تاکید کرد: باید مسائل ریشه‌ای را در تربیت کودکان محور قرار داده و فرهنگ قرآنی را در کودکان بارور کنیم تا استقامت داشته و از شکست نهراسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها