فرمانده مرزبانی انتظامی کشور خبر داد؛

اجرای پایش الکترونیکی و هوشمند در مرز ایران و پاکستان

سردار گودرزی با تأکید بر پایش الکترونیکی و هوشمند نوار مرزی ایران و پاکستان، گفت: همکاری‌های مستمر مرزبانی دو کشور در هر دو سوی مرز، اجازه خودنمایی اشرار و عناصر تروریستی را سلب می‌کند.
کد خبر: ۵۰۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ - 15January 2022

اجرای پایش الکترونیکی و هوشمند در مرز ایران و پاکستانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان در مصاحبه با خبرنگاران در شهر «کراچی»، گفت: دو کشور دوست، همسایه و مسلمان ایران و پاکستان نقش ارزنده‌ای در تامین امنیت منطقه، همکاری در حوزه دریا و جلوگیری از اعمال مجرمانه در مرز‌های خشکی و آبی ایفا می‌کنند.

وی افزود: مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه دریابانی ارتباط خوبی با طرف پاکستانی و سایر همکاران ما در آژانس امنیت دریایی این کشور دارد و در طول این سفر تاکید شد که ساز و کار تعامل را به صورت متقابل تقویت کنیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دو همسایه دوست و برادر از مشترکات قوی تاریخی، مذهبی، زبانی و جغرافیایی برخوردارند و همین عامل سبب هوشیاری دو کشور در برابر هرگونه ناامنی در مرز‌های خشکی و دریایی شده و اجازه نخواهد داد تا نیرو‌های مخرب عرض اندام کنند.

سردار گودرزی ادامه داد: بحث حصارکشی در مرز‌های مشترک از سوی طرف پاکستانی نیز قابل تقدیر است در عین حال همکاران ما در پاکستان اعلام کرده اند که با تکمیل طرح حصارکشی امکان رصد‌های الکترونیکی و هوشمند سازی نوار مرزی فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز همواره مرز‌های مشترک با همسایه شرقی را زیر نظر دارد و با استفاده از دیوارکشی، ساخت برجک و استفاده از فناوری روز جلوی هرگونه تردد غیرقانونی از جمله تحرکات تروریستی را با قوت تمام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امنیت در مرز‌های ایران و پاکستان در مقایسه با گذشته بسیار اطمینان بخش و پایدار است و مصمم هستیم که دیوار کشی، نصب حصار و یا سایر اقدامات امنیتی تنها با هدف رشد و رفاه اقتصادی برای دو کشور دوست و همسایه انجام شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی افزود: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور تاثیر گذار منطقه و جهان اسلام هستند و از جایگاه برتر برای کمک به پایداری صلح و ثبات منطقه‌ای و مقابله مشترک علیه دشمنان صلح برخوردارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایران و پاکستان برای توسعه تجارت، اظهار کرد: امنیت پایدار و همکاری‌های مستمر مرزبانی دو کشور تحت هدایت‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در همکاری نزدیک با ارتش پاکستان باعث افزایش ضریب امنیت و روان سازی اقدامات اقتصادی و تجاری در هر دو سوی مرز شده و از طرف دیگر جلوی فعالیت اشرار و عناصر تروریستی نیز برای ناامن سازی مرز‌ها گرفته می‌شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه با پاکستان و حضور در رزمایش امداد، تفحص و نجات در حوزه دریا دیروز وارد شهر کراچی شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار