نماینده مردم در مجلس:

سازمان ملل در ساختار هژمونی غرب تعریف شده است

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه سازمان ملل در ساختار هژمونی غرب تعریف شده است، گفت: دبیر کل سازمان ملل باید به‌صورت مستقل و به دور از فشار برخی قدرت‌ها، با کشور‌هایی که با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مواجه هستند برخورد کند.
کد خبر: ۵۰۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ - 15January 2022

سازمان ملل در ساختار هژمونی غرب تعریف شده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص تعلیق حق رأی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اظهار داشت: سازمان‌های بین‌المللی بخشی از مناسبات حاکم بر جهان هستند. به عبارتی بعد از جنگ جهانی دوم بلوک غرب برای سیطره کم‌هزینه شروع با سازماندهی کرد که سازمان ملل نیز در ساختار هژمونی غرب تعریف شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مقامات سازمان ملل می‌دانند عدم پرداخت حق عضویت کشورمان به دلیل وجود تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حق عضویت خود را همواره پرداخت کرده، اما طی سالیان گذشته بدلیل وجود محدودیت‌های مالی با مشکل انتقال پول مواجه شده است. سال گذشته نیز یکبار موضوع تعلیق حق رأی ایران مطرح شد که با رایزنی‌های مستمر برطرف شد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر می‌رسد چنین مسائلی در آستانه مذاکرات وین، اقدامی هماهنگ شده برای افزایش فشار علیه جمهوری اسلامی ایران است تا غربی‌ها بتوانند امتیازات بیشتری از کشورمان کسب کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دبیر کل سازمان ملل به‌صورت مستقل و به دور از فشار برخی قدرت‌ها، با کشور‌هایی که با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مواجه هستند برخورد کند و راهکاری پیش‌بینی کند تا مشکل تعلیق حق رأی برطرف شود؛ نمی‌توان حق طبیعی کشوری با جمعیت بیش از ۸۰ نفری مانند ایران را صلب کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار