امام جمعه ملایر:

احترام به مادران شهدا، احترام به شهداست

حجت‌الاسلام «برقراری» گفت: مادران شهدا قمربنی‌هاشم‌هایی تربیت کردند که فدایی امام و ارزش‌ها شدند و نیمه پنهان این ماه‌های انقلاب اسلامی مادران شهدا هستند، که پشت ماه پنهان شدند تا عظمت شهدا دیده شود و احترام به آن‌ها احترام به شهداست.
کد خبر: ۵۰۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ - 15January 2022

احترام به مادران شهدا، احترام به آنان استمادران شهدا قمربنی‌هاشم‌هایی تربیت کردند که فدایی امام و ارزش‌ها شدند/سلام. دو تا تیتر پیشنهاد دادمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «محمدباقر برقراری» امام جمعه ملایر  امروز در همایش تکریم مادران و همسران شهدا در حسینیه امام خمینی (ره) همدان اظهار داشت: مادران شهدا برای دفاع از ارزش‌ها و پیروزی جبهه حق بر علیه باطل، فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام کردند و این اقدام قابل ستایش است.

وی گفت: در احکام شرعی قید شده ‌که اگر مادری به بچه‌ای در ۲۴ ساعت یا پانزده بار شیر دهد با توجه به‌ شرایط فقهی، کودک به او و فرزندانش محرم می‌شود و مادران شهدا با شیر دادن به فرزندان خود آن‌ها را محرم نظام اسلامی کرده‌اند.

برقراری با بیان اینکه دست‌پرورده دامن‌پاک مادران، شهدایی همچون سردار سلیمانی هستند که محرم نظام و نظام را محرم خود می‌دانند، افزود: رزمندگان و مدافعان حرم برای نظام اسلامی محرم بودند و آن را ناموس خودشان می‌دانستند و این‌ها محرم‌های انقلاب اسلامی و الگو و اسوه آنان قمر بنی‌هاشم است.

وی با بیان اینکه ام البنین مادر تمام شهید و نه مادر یک شهید است، گفت: وقتی می‌گوییم مادر تمام شهید یعنی تمام دار و ندارش را فدای امام حسین (ع) کرده ‌و همچنین می‌گوید همه فرزندان این کره خاکی تا قیامت فدای حسین (ع) هستند.

امام جمعه ملایر بیان داشت: با برگزاری چنین مراسماتی می‌خواهیم همانند تاریخ که از ام‌البنین تجلیل کرد و نتیجه‌اش صدها ام‌البنین شده است، از ام‌البنین‌های نظام تجلیل کنیم تا برای آیندگان اسوه و الگو باشند و بدانند چگونه باید فرزند تربیت کنند.

این مسئول با بیان اینکه ام‌البنین بر پایه سه محور فرزندان خود را تربیت کرد، گفت: اولین محور ادب بود و تمام این ادب را فرزندش ابوالفضل‌العباس (ع) از او به ارث برده است.

برقراری خاطرنشان کرد: وقتی ام‌البنین در مدینه هنگامی که همگان امام حسین‌ را از رفتن به کربلا منع می‌کردند وارد صحنه می‌شود، به اباعبدالله می‌گوید؛ سلام مرا به مادرت زهرا برسان و سپس رو به ۴ چهار فرزندش می‌کند و می‌گوید مرا شرمنده مادرش زهرا نکنید‌ و نگذارید حسین فاطمه تنها بماند و همه این‌ها نشان‌دهنده ادب است و هیچ ارثی گران‌قیمت‌تر از ادب نیست.

وی تصریح کرد: محور دوم مسئله ایثار و از خودگذشتگی است و حقیقت «مودت فی القربی» را ام‌البنین به جا آورد و قمر بنی‌هاشم را برای کربلا آماده کرده بود و هنگامی که امام علی (ع) در هنگام تولد حضرت ابوالفضل بر دستانش بوسه می‌زند و می‌گوید این دست‌ها فدایی سالار شهیدان خواهد شد، ام‌البنین خدا را شکر می‌کند و این نشان از خودگذشتگی مادر شهید دارد.

امام جمعه ملایر ادامه داد: محور سوم ولایتمداری است، و چه زیبا ام‌البنین در کربلا به فرزندش ابوالفضل (ع) می‌گفت پرچم‌داری کن و در روز عاشورا هر چه امام حسین (ع) به ابوالفضل (ع) می‌گوید چشم و این اوج ولایتمداری است چون وقتی خورشید است نوبت به ماه نمی‌رسد.

مادران شهدا قمربنی‌هاشم‌هایی تربیت کردند که فدایی امام و ارزش‌ها شدند

وی بیان داشت: مادران شهدا قمربنی‌هاشم‌هایی تربیت کردند که فدایی امام و ارزش‌ها شدند و نیمه پنهان این ماه‌های انقلاب اسلامی مادران شهدا هستند، که پشت ماه پنهان شدند تا عظمت شهدا دیده شود و احترام به آن‌ها احترام به شهدا است.

برقراری متذکر شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر مادران شهدا در اوایل جنگ که فرزندانشان از دست رفت، اعتراض می‌کردند انقلاب در همان روزهای آغازین زمین‌گیر می‌شد، ولی آنان اعتراضی نکردند و حتی می‌گفتند سلام ‌ما را به امام برسانید.

وی تأکید کرد: امروز این انقلاب به برکت خون شهدا در حال پیشرفت است و به کوری چشم دشمنان همچنان در حال پیشروی است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه پدران و مادران شهدا در خاک‌ریز دوم شهادت هستند، متذکر شد: در خاک‌ریز اول شهدا بودند، اما هر جا پدر و مادر شهید را می‌بینیم مادر را مقاوم‌تر می‌بینیم و عقلانیت و غیرت مادران و همسران شهدا  مثال زد‌نی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار