نماینده مردم در مجلس:

پاکستان برای حفظ روابط با ایران امنیت مرز‌های خود را تقویت می‌کند

حیدری گفت: اقدامات تروریستی در مرز‌های ایران و پاکستان روابط دو کشور را مخدوش کرده بود از این رو پاکستان برای حفظ رابطه با تهران به فکر تقویت امنیت مرز‌های خود افتاد.
کد خبر: ۵۰۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ - 15January 2022

پاکستان برای حفظ روابط با ایران امنیت مرز‌های خود را تقویت می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به توافق ایران و پاکستان برای تقویت امنیت مرزها، اظهار داشت: تا چند سال پیش مرز ایران و پاکستان یکجانبه و از سوی ایران مدیریت می‌شد چرا که کشور پاکستان برای ایمن‌سازی و کنترل مرز اشراف کامل نداشت. از سال گذشته با توجه به توافقات انجام شده است اقدامات خوبی از سوی کشور پاکستان صورت گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی در مرز مشترک با پاکستان پاسگاه و برجک‌هایی ایجاد کرد که برای ایمن سازی مرز‌ها کفایت نمی‌کرد و به این سمت حرکت کردیم که با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و هوشمند سازی، مرز ایران تقویت شود.

وی بیان کرد: واقعیت این است که اقدامات تروریستی که در مرز‌های پاکستان علیه پاسگاه‌ها و برجک‌ها و نیرو‌های ما انجام شد بر روابط دو کشور اثرگذار بود و بر روابط ایران و پاکستان تأثیر منفی داشت در نهایت پاکستان به این نتیجه رسید برای اینکه روابط استراتژیک خود را با ایران حفظ کند باید نسبت به کنترل مرز‌ها اقداماتی انجام دهد.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: باید گفت اعتبارات لازم برای ایمن سازی و اجرای سیستم‌های الکترونیکی و هوشمندسازی در اختیار مرزبانی قرار نمی‌گیرد. حدود سه سال گذشته شاهد افزایش اعتیارات مرزی بودیم ام متأسفانه کاهش یافت سند مالی سال ۱۴۰۱ باید برای بودجه ناجا در حوزه ایمن سازی مرز‌ها در جنوب شرق، شرق، شمال شرق، شمال غرب و غرب اعتبارات مناسبی لحاظ شود که مرزبانی بتواند با ابزار جدید نسبت به کنترل و اشراف بیشتر در مرز‌ها فعالیت داشته باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار