رئیس سازمان بسیج رسانه:

نباید اجازه دهیم مرزهای فکری جامعه، جولانگاه جاعلان روایت‌ها شود

«محمدیان» با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مرزهای فکری جامعه، جولانگاه جاعلان روایت‌ها شود، گفت: امروز جاعلان روایت‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند و فیک نیوزها و کلاغ نیوزها در حال میدان‌داری در جامعه رسانه هستند.
کد خبر: ۵۰۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 15January 2022

نباید اجازه دهیم مرزهای فکری جامعه، جولانگاه جاعلان روایت‌ها شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «عباس محمدیان» رئیس سازمان بسیج رسانه امروز در مراسم روز بسیج رسانه که در تالار تاج شهر گرمدره برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم که به سالروز شهادت غلامرضا رهبر مزین شده، در آستانه سالگرد تأسیس سازمان بسیج رسانه به‌عنوان یکی از اقشار متخصصین بسیج برپا شده است؛ شهید رهبر نماد، الگو و شاخص را برای اصحاب رسانه تعیین کرد و با هدف روایت حقیقت، بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و روشنگری در جبهه جنگ‌ نرم به جهاد تبیین پرداخت.

وی تأکید کرد: اصحاب رسانه، قلم‌به‌دستان و دوربین به دستان، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در نظام جمهوری اسلامی خلأ روایتگری حس می‌شود. ایشان با صراحت، کلیدواژه‌های نقشه راه حرکت جبهه رسانه را بیان می‌کنند. با توجه به اینکه جامعه رسانه‌ای ما دارای شهدای عزیزی همچون غلامرضا رهبر است که از بطن و قلوب رسانه بود، آیا منش، رفتار و کردار ما اصحاب رسانه به‌عنوان رهروی شهدا، شهدایی است؟ ما برای روایت صحیح حقیقت باید از جانمان بگذریم همان‌گونه که شهدا از جان خود گذشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه اگر روایت‌های ناب دفاع مقدس برای همیشه و تا ابد در تاریخ ماندگار شده، به برکت وجود شهدا بوده است، افزود: ما در پاسداری از حریم اسلام و ولایت، رسالت سنگینی را به دوش می‌کشیم. در این برهه حساس ضروری است اصحاب رسانه با عزم ملی و اراده و غیرت دینی و انقلابی برای حفظ و تقویت مردم جامعه که نگاهشان به قلم‌ها و دوربین‌هاست و نیز تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی در سنگر فکر و اندیشه تلاش کنند.

محمدیان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مرزهای فکری جامعه، جولانگاه جاعلان روایت‌ها شود، بیان داشت: امروز جاعلان روایت‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند و فیک نیوزها و کلاغ نیوزها در حال میدان‌داری در جامعه رسانه هستند. یکی از وظایف ذاتی سازمان بسیج رسانه باید تشکیل رسانه تراز انقلاب باشد؛ کسب موفقیت در حوزه تبیین آرمان‌های انقلاب نیازمند همت و تلاش قلم‌به‌دستان است. در افق و نقشه راهی که برای خود ترسیم کرده‌ایم، باید به حدی هوشیار و باسواد باشیم که بتوانیم با حضور حداکثری خود از جنگ روایت‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز هر چه که مظهر قدرت ما است در حال فراموشی است، عنوان کرد: هر یک از ما در جامعه مخاطب خود به ‌اندازه یک اقیانوس وسعت داریم اما به فکر عمق اقیانوس نبوده‌ایم. شهدا نظاره‌گر اعمال ما هستند؛ ما اصحاب رسانه برای تبیین ولایت و فرهنگ‌ ایثارگری و شهادت و ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا چه کرده‌ایم؟ ما روایتگر تاریخ هستیم و تاریخ بر ما قضاوت می‌کند. امروز فرزندان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ انقلاب به دلیل کوتاهی رسانه و مروجان فرهنگ، از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه آزادی بیان و آزادی قلم رسانه‌ها نیز به برکت وجود شهداست، تأکید کرد: ما باید ترفندها و ابزارهای مقابله با تبلیغات سوء دشمن را بشناسیم؛ اگر رسانه‌ای دشمن‌شناس نباشد نمی‌تواند مایه روشنگری جامعه باشد. رسانه‌ها باید به نفع انقلاب قلم بزنند نه به نفع جریان‌های سیاسی. رسانه‌هایی که امروز وابستگی سیاسی دارند، مزدور هستند؛ هویت و استقلال رسانه باید در اختیار انقلاب باشد. ذائقه مردم را سیاسی نکنید بلکه ذائقه انقلاب را ترویج کنید؛ برکت انقلاب به دلیل فرهنگ اصیل آن بوده است.

محمدیان متذکر شد: امروز هنجارشکنی در بنیان خانواده‌ها، ترویج فرهنگ غربی و لابی‌گری‌ها، همه از کوتاهی جبهه رسانه است. ولی فقیه زمان نقشه راه را برای ما ترسیم کرده‌اند اما به خاطر فلان جریان و حزب، اعتقاد و باور خود را فدای جریانات سیاسی کرده‌ایم. باید کارکردهای رسانه را متفاوت ببینیم، نباید از اختلاف سلایق، اختلاف عقیده درست کنیم. ما بر این باوریم که کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بی‌پایانی داشته است که امروز با تکیه بر آن‌ها باید امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت بیان رویش‌های انقلاب توسط رسانه‌ها بیان داشت: فلسفه وجودی رسانه‌ها بر اساس مطالبه گری بوده که این مطالبه گری باید بر اساس صداقت، صراحت و صلابت باشد نه بر اساس انتقام‌جویی. نقشه راه ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی باید تحویل رسانه‌ها شود و جامعه رسانه، آن را بر اساس ظرفیت‌های بومی خود بازآرایی و بازنمایی کند. امروز رسانه‌های محلی می‌توانند مرجعیت اخبار را بر عهده گیرند زیرا تأثیرگذاری بسیاری دارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه ‌با بیان اینکه این سازمان در افق ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای به شبکه‌سازی رسانه‌های محلی خواهد داشت، از برگزاری نخستین کنگره ملی رسانه‌های انقلابی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: جامعه خبرنگاران و عکاسان نجیب‌ترین و پاک‌ترین قشر جامعه بوده و هر چیزی که نیاز امروز جامعه است، در رسانه خلاصه شده است اما آیا رسانه‌ها به این باور رسیده‌اند که می‌توانند جریان ساز باشند؟ به استقلال نسبی خود بها داده‌اند؟

محمدیان با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه از ترویج فرهنگ شهدا و آل الله غفلت نخواهد کرد، عنوان کرد: ما باید برای تحقق سه آرمان کمک به تحقق کامل مردم‌سالاری دینی، ترویج جهاد همه‌جانبه و گفتمان و ترویج افزایش سطح دین‌داری در جامعه تلاش کنیم و همه برنامه‌ها، حرکات و نشست‌های ما باید بر پایه این سه محور باشد. امید است با تلاش بیش‌ازپیش بتوانیم این عقب‌افتادگی که در این برهه از تاریخ در حوزه ترویج فرهنگ شهدا به آن دچار شده‌ایم را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۱۶۰ شبکه رسانه بیگانه پمپاژ این عقب‌افتادگی را در دست دارند، ابراز داشت: عوامل متعددی در جریان مقابله با جنگ روایت‌ها دخیل است و شاهد وجود جریان معارض رسانه‌های صهیونیستی و بیگانه در کشور هستیم. امروز خط تحریف باید توسط رسانه‌ها شکسته شود؛ بی‌شک در پی آن تحریم‌ها نیز شکسته می‌شود. امید است با انحصار بتوانیم قدرت رسانه‌های محلی را افزایش دهیم و این افتخار را برای بسیج رسانه قائل شویم که بتوانیم با همگرایی و هم‌افزایی، بزرگ‌ترین شبکه رسانه‌های محلی را در سطح کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها