مسئول نشر آثار زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

برگزاری نهمین نکوداشت «اسوه‌های صبر و مقاومت» در گیلان

«اقدامی» گفت: نهمین نکوداشت «اسوه‌های صبر و مقاومت» با سخنرانی «اسدالله عباسی» استاندار گیلان روز یکشنبه (۲۶ دی) ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات سردارشهید «حاج قاسم سلیمانی» بانک ملی استان گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ - 15January 2022

برگزاری نهمین نکوداشت «اسوه‌های صبر و مقاومت» در گیلان

«سمیه اقدامی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، از برگزاری نهمین نکوداشت «اسوه‌های صبر و مقاومت» همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) خبر داد و اظهار داشت: این مراسم با سخنرانی «اسدالله عباسی» استاندار گیلان روز یکشنبه (۲۶ دی) ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات سردار شهید «سلیمانی» بانک ملی استان گیلان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری سلسله نکوداشت‌های «اسوه‌های صبر و مقاومت» را تکریم مادران و همسران شهدا و جانبازان استان گیلان دانست و تصریح کرد: در مراسم مذکور از ۴۱ مادر و همسر شهید و ایثارگر به مناسبت چهل ویکمین سالگرد دفاع مقدس تقدیر خواهد شد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به همکاری بیش از ۲۲ دستگاه فرهنگی و دانشگاهی با کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان، افزود: این مراسم با محوریت دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان در مرکز استان برگزار می‌شود.

اقدامی از حضور مادران و همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت یکی از ویژه برنامه‌های ملی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال است که با برش استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نکوداشت‌های شهرستانی اسوه‌های صبر و مقاومت در بازه زمانی ۲۶ دی لغایت سوم بهمن مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با همکاری مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها و رابطین زنان دفاع مقدس در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، تاکید کرد: گیلان هشت هزار شهید دفاع مقدس و ۲۳ شهید مدافع حرم دارد؛ همچنین ۳۷ زن شهیده و بیش از ۶۰ جانباز زن گیلانی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

دبیر اجرای نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت گیلان با اشاره به صبر و شکیبایی و ایثار و حماسه آفرینی شیرزنان گیلانی در طول چهار دهه گذشته، متذکر شد: بر ما واجب است که از مادران و همسران شهدا و ایثارگران یاد کنیم و از لحظه لحظه زندگی آنان الگو بگیریم.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در اذهان مردم، تصریح کرد: تکریم و تقدیر از مادران و همسران شهدا و ایثارگران یکی از مصادیق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

اقدامی امنیت و آرامش و عزت و اقتدار امروز کشور و نظام را مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و همچنین خانواده‌های معظم آنان به ویژه مادران و همسران دانست و افزود: اگر ایثار و حماسه آفرینی شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌های آنان نبود، نمی‌توانستیم در مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم و از کیان انقلاب و ملت دفاع کنیم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به ضرورت ثبت و ضبط آثار و خاطرات و تاریخ شفاهی مادران و همسران شهدا متذکر شد: باید از ایثار و از خود گذشتگی و فداکاری و صبر و مقاومت خانواده‌های شهدا و ایثارگران بسیار گفته شود.

دفتر زنان و خانواده استانداری گیلان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جمعیت هلال احمر استان، فرمانداری رشت، نیروی انتظامی استان، کتابخانه‌های عمومی استان، بانک ملی مرکز استان، سازمان بسیج جامعه زنان استان، صدا و سیمای مرکز گیلان، شهرداری رشت، شورای اسلامی کلانشهر رشت، دانشگاه گیلان، دانشگاه پیام نور استان، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، دانشگاه جامع علمی - کاربردی استان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از جمله دستگاه‌های همکار در برگزاری نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت استان گیلان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار