استاندار یزد خبر داد؛

اعزام ۱۰ هزار یزدی به اردوی راهیان نوز

«فاطمی» اردوهای «راهیان نور» را از تأثیرگذارترین اقدامات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و از اعزام ۱۰ هزار نفر به این اردو خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰ - 15January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد امروز، در نشست ستاد راهیان نور استان اظهار داشت: اردو‌های راهیان نور یکی از تأثیرگذارترین اقدامات در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که متأسفانه به دلیل اپیدمی کرونا مدتی بود تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون واکسیناسیون کرونا انجام شده و در مرحله سوم هستیم، مقرر شد امسال ۱۰ هزار نفر از جوانان و مشتاقان، به این اردو اعزام شوند و تمامی اقداماتی که در راستای پشتیبانی و برگزاری این اردو‌ها لازم است در این نشست تصمیم‌گیری شد.

استاندار یزد بیان کرد: اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت بیشتر از دوران دفاع مقدس و تجدید پیمان با شهدا است لذا بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس پس از دو سال و به دلیل شیوع کرونا مجدد از بهمن ماه آغاز خواهد شد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ملی یک هزار شهید دانش آموز گفت: این کنگره باید با محوریت دانش آموزان اجرایی شود و همانند کنگره چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد با برنامه‌های متنوع و جذابی همراه باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این کنگره یاد و خاطره شهیدان زنده نگه داشته شود و پیروی از سبک و سیره شهدای والامقام استان دارالعباده و دارالعلم از سوی اقشار مختلف بویژه دانش آموزان رقم خورد.

«احسان ملکی» مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست، با ارائه آماری از اعزام اردو‌های راهیان نور در سال‌های گذشته گفت: اعزام‌ها در سه دسته دانش آموز، دانشجو و اقشار و محلات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ در مجموع ۱۷ هزار نفر، در سال ۹۷ در مجموع ۱۵ هزار نفر و سال ۹۸ با توجه به شیوع کرونا هشت هزار نفر اعزام صورت گرفت و امسال اردو‌های راهیان نور پس از دوسال با اعزام نزدیک به ۱۰ هزار نفر مجدد از سرگرفته خواهد شد. 

ملکی با اشاره به اجرای طرح راهیان نور مجازی گفت: برای اولین بار راهیان نور مجازی در استان اجرایی شد که در قالب مستند - فیلم در پنج قسمت ۲۱ دقیقه‌ای ضبط و در شبکه استانی پخش شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها