نماینده مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

آمادگی مجلس برای تصویب قوانین به نفع محرومان در بودجه ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد با تاکید بر ضرورت اشتغال‌زایی برای محرومان جامعه گفت: نمایندگان مجلس برای تصویب هرگونه قانون به نفع نیازمندان و مددجویان نهاد‌های حمایتی، آمادگی دارند.
کد خبر: ۵۰۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۹ - 19January 2022

آمادگی مجلس برای تصویب قوانین به نفع محرومان در بودجه ۱۴۰۱حجت‌الاسلام «مجید ناصری‌نژاد» نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه اشتغال حلقه اصلی در توانمندسازی اقشار محروم است، اظهار داشت: مهمترین عنصر در کمک به محرومان، خودکفایی آنان از طریق ایجاد اشتغال و درآمد باثبات است.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر در اثر سوء مدیریت‌ها و همچنین عواملی همچون خشکسالی، شیوع کرونا و .. شاهد از بین رفتن برخی مشاغل در جامعه هستیم بنابراین ضروری است که با یک برنامه‌ریزی دقیق، با به کارگیری ابزار‌های علمی و کارشناسی، توسعه اشتغال در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، حمایت از کارآفرینان را اقدامی مهم در جهت ایجاد اشتغال برای محرومان دانست و تاکید کرد: مددجویانی که امکان راه‌اندازی طرح‌های اشتغال را ندارند باید در مجموعه‌های تحت مدیریت کارآفرینان مشغول به کار شوند، اما برای مددجویان با شرایط جسمی و فرهنگی بالاتر می‌توان از تسهیلات اشتغال و طرح‌های خودکفایی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد با بیان اینکه یارانه نقدی تنها باید به اقشار نیازمند جامعه و مددجویان نهاد‌های حمایتی پرداخت شود، خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه نقدی به همه افراد مشکلات جامعه را حل نمی‌کند؛ یارانه‌ها باید به سمت تولید و راه‌اندازی اشتغال سوق یابد تا شاهد رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی برای محرومان باشیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در حوزه اشتغال عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه کرده است، افزود: عزم مجلس حمایت از تولید است و در این راستا باید از برنامه‌های اشتغال کمیته امداد دفاع کنیم و به همین منظور مجلس آمادگی دارد هرگونه قانون مورد نیاز برای اشتغال‌زایی نیازمندان را به تصویب رسانده یا در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بگنجاند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بر ضرورت افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد و ادامه داد: در کنار پرداخت مستمری باید به فکر حل زیرساختی مشکلات باشیم و با یک جراحی اقتصادی در حوزه یارانه‌های پیدا و پنهان، شرایط را برای اقشار مستضعف بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها