آمریکا سه فرد و یک نهاد مرتبط با حزب‌الله را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، در راستای سیاست واشنگتن برای کاستن از نفوذ و قدرت حزب‌الله لبنان سه فرد را به دلیل ارتباط با این گروه در «فهرست افراد ویژه مشخص‌شده و بلوک‌شده» (SDN) قرار داد.
کد خبر: ۵۰۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲ - 18January 2022

آمریکا سه فرد و یک نهاد مرتبط با حزب‌الله را تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه گزارش داده اسامی سه فرد را به دلیل ارتباط با حزب‌الله لبنان در «فهرست افراد ویژه مشخص‌شده و بلوک‌شده» (SDN) قرار داده است.

«جهاد سلام علامه»، «علی محمد ضعون» و «عادل علی ذیاب» که هر سه تبعه لبنان هستند در این فهرست قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این، یک سازمان به نام «دار السلام للسیاحة و السفر» (دارالسلام مسافرت و گردشگری) را هم در فهرست تحریم قرار داده است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش تلاش‌هایی را برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان آغاز کرده‌اند. در همین راستا، واشنگتن کشور‌های اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این اقدامات در حالی اتخاذ می‌شوند که حزب‌الله، یکی از مهمترین و محبوب‌ترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان بار‌ها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

مخالفت‌های آمریکا با حزب‌الله به ویژه بعد از موفقیت این گروه در مبارزه با گروه‌های تروریستی، از جمله داعش در عراق و سوریه شدت گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار