شهادت ۱۱ نظامی عراقی در حمله عناصر داعش

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در حمله غافلگیرانه عناصر داعش به یکی از مقر‌های ارتش عراق در شرق این کشور، ۱۱ نظامی به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۰۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ - 21January 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، منابع عراقی، صبح امروز (جمعه)، گزارش دادند که عناصر سازمان تروریستی داعش به یک مقر ارتش عراق در ناحیه «العظیم» واقع در استان دیالی (شرق) حمله کرده‌اند.

یک منبع امنیتی در این‌خصوص به پایگاه «العهد» خبر داد که در پی این حمله، ۱۱ نیروی ارتش عراق از جمله یک افسر به شهادت رسیده‌اند.

منبع مذکور گفت: «عناصر سازمان تروریستی داعش سحرگاه امروز با قناصه و اسلحه‌های نیمه‌سنگین به صورت غافلگیرانه به یکی از مقر‌های ارتش عراق میان روستا‌های الطالعه، وام و الکرمی حمله کردند که این اقدام باعث شهادت ۱۱ سرباز عراقی از جمله یک افسر با رتبه ستوان یکم شد».

طبق گفته این منبع، برای پشتیبانی از نیرو‌های ارتش و خنثی کردن حملات، تجهیزات رزمی به محل ارسال شده و اجساد شهدا به بیمارستان «الخالص» منتقل شده است.

با این حال، شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در کشور عراق شمار شهدا را شش نفر گزارش کرد.

این در حالی است که منابع رسمی عراق هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند و آمار رسمی را اعلام نکرده‌اند.

به رغم آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتاً در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیرو‌های نظامی و مردم عادی می‌زنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار