فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

۲۱ سورتی پرواز هوانیروز ارتش برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

امیر «حیدری» گفت: در پی جاری شدن سیل اخیر در منطقه جنوب شرق کشور و برابر اوامر امیر سرلشکر «موسوی»، یگان‌های نیروی زمینی ارتش با تمام توان به امدادرسانی در این منطقه پرداختند.
کد خبر: ۵۰۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ - 21January 2022

ارتش با تمام توان به سیل زدگان استان کرمان شتافت/ ۲۱ سورتی پرواز هوانیروز در مناطق صعب العبور و روستایی جنوب شرق کشور

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: از همان ابتدای جاری شدن سیل در منطقه جنوب شرق یگان‌های مهندسی، هوانیروز و نیروی انسانی مجرب در منطقه حضور یافتند و مشغول امدادرسانی شدند.

وی با بیان اینکه پایگاه هوانیروز کرمان با ۲۱ سورتی پرواز به مناطق صعب‌العبور روستایی امدادرسانی کرد، افزود: هوانیروز ارتش با اعزام چندین فروند بالگرد به بیش از ۳۳۰ روستای جنوب کرمان که از طریق راه زمینی، دسترسی به آن‌ها میسر نبود، ناجی مردم منطقه شد.

فرمانده نزاجا ادامه داد: ده‌ها مورد از تجهیزات اعم از بولدوزر، گریدر، بیل مکانیکی و مایلر از گروه ۴۵۵ مهندسی ارتش جهت پاکسازی، لایروبی رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاده‌ها به مناطق رودبار، زهکلوت، منوجان و جیرفت اعزام شدند که تا امروز بخش وسیعی را بازگشایی کرده‌اند و ان‌شاءالله در روز‌های آتی تمامی بخش‌ها آماده خواهد شد و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.

امیر حیدری به امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان اشاره و عنوان کرد: با توجه به زیر آب رفتن دو شهر بخش جازموریان و دلگان و گلمورتی، نیروی زمینی ارتش با اعزام چهار نفربر دوزیستی «بی تی آر» و سه دستگاه خودروی «کرایس» به جابجایی مردم و همچنین توزیع آذوقه و جیره و مواد غذایی در بین مردم پرداخته است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین کار‌های ارتش احداث ایستگاه‌های خبازخانه‌های سیار در مناطق سیل‌زده بود که توسط تیپ ۳۸۸ نزاجا انجام شد که با طبخ نان در این حوزه نیز اقدام مؤثری صورت گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امدادرسانی در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان تا پایان مأموریت و آرامش نسبی مردم منطقه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها