فرمانده نیروی دریایی ارتش:

هماهنگی ایران، چین و روسیه در بالاترین سطح قرار دارد/ اجازه تعدی‌گری را به کسی نخواهیم داد

دریادار ایرانی با بیان اینکه تجارب سه کشور ایران، چین و روسیه باعث قرار گرفتن سطح همکاری‌ها در بالاترین سطح خود شده است، گفت: با پشتوانه مردمی توانسته‌ایم رشد داشته باشیم و در دنیا همه به این نتیجه رسیده‌اند که با ایرانی‌ها باید با احترام صحبت کرد.
کد خبر: ۵۰۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 21January 2022

هماهنگی ایران، چین و روسیه در بالاترین سطح قرار دارد/ اجازه تعدی‌گری را به کسی نخواهیم دادبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با بیان اینکه کشور‌های چین و روسیه کشور‌هایی هستند که در سطح جهان در همه حوزه‌ها حرف برای گفتن دارند و در حوزه دریا نیز بعنوان قدرت دریایی شناخته می‌شوند، اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای طی یک دهه گذشته حضوری جدی و فعال در منطقه داشته و امروز نیز تمام تلاش هر سه کشور در حوزه دریا بر پایه این بوده که امنیت و ایمنی دریانوردی را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه سه کشور ایران، چین و روسیه، تأمین امنیت و ایمنی دریانوردی را فارغ از ائتلاف‌های غربی و به‌صورت مستقل انجام می‌دهند، افزود: در کنار هم قرار گرفتن این سه کشور همراه با احترام متقابل بسیار حائز اهمیت است.

امیر ایرانی ادامه داد: با توجه اینکه طی دو سال گذشته روند به گونه‌ای بوده که امروز هماهنگی سه کشور در بالاترین سطح خود قرار دارد، کشور‌های چین و روسیه هر دو با ترکیبی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با رزم‌ناو‌ها و ناوشکن‌ها در این رزمایش حاضر شده‌اند و این باعث شده که پیچیدگی ترکیب تجهیزاتی بالاتر برود و تعداد نفرات درگیر رزمایش نیز افزایش یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نشان می‌دهد که هر سه کشور در این رزمایش به حدی به هم نزدیک شده‌اند که هر کدام می‌توانند چنین عده و عُده‌ای را مدیریت و فرماندهی کنند و کار مشترکی را برای جامعه بین‌المللی در صحنه دریا انجام بدهند.

وی در تشریح آورده‌های تجارب بین‌المللی برای نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: مهمترین آورده این است که نیروی دریایی توانسته منشور «ما می‌توانیم» که در جامعه ایرانی نهادینه شده است را به جامعه جهانی نشان بدهد، در واقع ما ارائه دهنده توانمندی، اقتدار و سدشکن مردم عزیز ایران هستیم.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: ما با همین پشتوانه مردمی توانسته‌ایم رشد داشته باشیم و همه این تجارب باعث شده که در دنیا همه به این نتیجه برسند که با ایرانی‌ها باید با احترام صحبت کرد؛ چون ما مردمانی هستیم که هرگاه اراده کنیم در هر نقطه‌ای و در چارچوب قوانین بین‌المللی حضور خواهیم یافت و اجازه نمی‌دهیم کسی نگاهی تعدی‌گرایانه به ما داشته باشد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها