بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرد که ۱۴ کشتی جنگی و امدادی این کشور در رزمایش مشترک با ایران، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی و مقابله با دزدان دریایی را تمرین کردند.
کد خبر: ۵۰۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ - 21January 2022

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای درباره رزمایش مشترک با ایران و چین در شمال اقیانوس هند توضیحاتی ارائه کرد.

به نوشته وبگاه خبری «اینترفکس» در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، ۱۴ کشتی جنگی و امدادی روس از سه ناوگان مختلف در این رزمایش مشترک حضور دارند.

در این بیانیه تصریح شده است، رزمناو موشکی «واریاگ»، کشتی جنگی ضد زیردریایی «ادمیرال تریبیوتس» و نفتکش «بوریس باتوما» از ناوگان اقیانوس آرام روسیه در این رزمایش حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه می‌افزاید، در این رزمایش که با هدف مقابله با دزدی دریایی و تمرین عملیات‌های امداد و نجات دریایی در حال انجام است، «کشتی‌های جنگی روسیه و نیرو‌های دریایی ایران و چین، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانور‌های تاکتیکی مشترک و عملیات جستجو و نجات را انجام دادند».

در ادامه این بیانیه آمده است، در رزمایش مشترک روسیه، ایران و چین، عملیات نجات و آزادسازی یک کشتی توقیف شده توسط دزدان دریایی نیز با موفقیت تمرین شد.

وزارت دفاع روسیه در پاین این بیانیه نوشت، پس از اتمام رزمایش، ناوگان اقیانوس آرام به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد که ورود به دریای مدیترانه را شامل می‌شود. این ناوگان در دریای مدیترانه، به ناوگان شمال و ناوگان بالتیک روسیه ملحق خواهد شد تا رزمایش دیگری را برگزار کنند.

بنابراین گزارش، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش، سپاه و یگان‌های شناوری نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، در شمال اقیانوس هند برگزار شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار