فرمانده کل انتظامی کشور:

تمسک به قرآن راه‌گشای مشکلات است

سردار اشتری در آئین افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان انتظامی و وظیفه کل کشور، رمز پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس را توکل به خدا، اخلاص، معنویت، تکیه به قرآن و هدایت‌های قرآنی حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: در این برهه حساس از زمان نیز تمسک به قرآن و معنویت راه‌گشای مشکلات است.
کد خبر: ۵۰۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 23January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور در آئین افتتاحیه بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان انتظامی و وظیفه کل کشور که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: باید قدردان توفیق بزرگ زیارت حرم مطهر رضوی در این روز عزیز و در همراهی با شما نخبگان و قاریان و حافظان کلام وحی باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات و انتظارات خود تأکید دارند پلیس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و شاخصه مهم تحقق این هدف عالی حرکت در مسیر قرآنی و معنوی است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سربازان نایب امام زمان (عج) هستند و ان‌شاءالله سربازان حضرت ولی عصر (عج) نیز خواهند شد و این نیروهای ولایی و انقلابی باید یک مسیر قرآنی را طی کنند که بهترین نسخه نجات و راهنمای بشریت بوده؛ همان راهی که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) نیز به‌واسطه قرآن مشخص کرده‌اند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران خود را حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، جان، مال و ناموس مردم عزیز و شهیدپرور می‌داند و در کنار توجه به تجهیزات نوین و روزآمد، توانمندسازی معنوی کارکنان انتظامی نیز از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود چراکه اگر بال‌های معنویت خود را تقویت نکنیم قادر به پرواز نخواهیم بود و به اوج نمی‌رسیم.

وی با اشاره به این مطلب که بعد معنوی پلیس با تمسک به قرآن و اهل‌بیت (ع) حاصل می‌شود، گفت: در دوران دفاع مقدس رمز پیروزی ما توکل به خدا، اخلاص، معنویت، تکیه به قرآن و هدایت‌های قرآنی حضرت امام خمینی (ره) بود و در این برهه حساس از زمان نیز که دشمنان، ناتوان در رویارویی نظامی با انقلاب اسلامی، در جبهه جنگ نرم ما را مورد هدف تهدیدات و هجمه‌های خود قرار داده‌اند تمسک به قرآن و معنویت راه‌گشای مشکلات است.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پیشرفت ما مرهون توجه به قرآن است و از آنجا که پلیس یک سازمان انسان محور بوده و ابعاد اجتماعی زیادی دارد جامعه‌محوری پلیس با تکیه بر نیروهای جوان و انقلابی و غنای بعد معنوی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: اثرات بعد قرآنی کار پلیس در جامعه نمود پیدا می‌کند و با عنایت به فرمایش و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که باید جامعه با قرآن انس بیشتری داشته باشد برنامه قرآنی از اولویت‌های مهم فرماندهی انتظامی کل کشور است.

سردار اشتری بیان داشت: امروز خوشبختانه نخبگان خوبی را در انتظامی کل کشور داریم و گزینش‌ها نیز با توجه به اصل مهم عضویابی بر محور مسائل قرآنی تمرکز بیشتری دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور ۲ مأموریت مهم امنیت و خدمت به مردم را از وظایف اصلی انتظامی برشمرد و گفت: کسانی می‌توانند در این ۲ مأموریت مهم به موفقیت دست یابند که تمسک به قرآن داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار