صلابت و ایثار مادران شهدا در جانسوزترین وداع با پیکر فرزندانشان + فیلم

وداع مادران شهدا با پیکر فرزندانشان هرچند برای هر بیننده‌ای جانسوز و سخت است اما در عین حال صلابت و ایثار مادران شهدا را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۵۰۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷ - 25January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روز مادر و نام گذاری این روز در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) بهانه‌ای است تا به پاس یک عمر زحمت و تلاش بی دریغ مادران از آنانی تقدیر کنیم که در طول سال‌ها آرامش و آسایش خود را صرف رشد و تعالی فرزندان و حفظ کانون گرم خانواده کردند.

این روز را به طور ویژه‌ای باید از مادران شهدا یاد کرد، روزی که منصوب به بی‌بی دو عالم، بزرگ بانوی اسلام و الگوی بی بدیل زن در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، خانوادگی است. بی شک با نام مادران و همسران شهدا عجین شده. مادران شهدا از عواطف مادرانه خود که نشات گرفته از عشق بی پایان آنان است گذشتند و فرزندانشان را برای یاری اسلام راهی جبهه‌های جنگ کردند.

برخی از آنان سال‌هاست چشم انتظار خبر بازگشت پیکر‌های فرزند خود هستند، برخی دیگر با تقدیم چند شهید بر مدال افتخارات خود افزودند و در مسیری قدم گذاشتند که پیش از این حضرت زهرا (س) و زنان تاریخ ساز اسلام آغازگر آن بودند.

و

مادران شهدا ثابت کردند هیچ چیز نمی‌تواند مقابل اراده و دفاع آنان از حق و حقیقت بایستد و خللی وارد کند. یکی از نمونه‌های مقاومت و ایستادگی در لحظات سخت، حضور بر سر پیکر‌های مطهر فرزندانی است که در راه اسلام تقدیم کردند. این حضور هرچند با اشک دیدگان و آلام درونی همراه است، اما همواره تاکید دارند از رهی که فرزندان خود طی کرده و در آن به شهادت رسیده‌اند پشیمان نیستند.

معراج الشهدای تهران به مناسبت روز مادر کلیپی از حضور مادران شهدا در معراج الشهدا و وداع به فرزندانشان به نمایش گذاشته است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها