مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در «موزه زنان»

جعفری از ساخت موزه ویژه زنان با رویکرد آشنایی مردم با نقش آنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۰۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸ - 29January 2022

تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در «موزه زنان» نمایش داده می‌شود«علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از ساخت موزه زنان در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد و در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: تعیین شده است بخش موزه‌ای را برای بیان نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس طراحی کنیم. مجموعه دانشگاه یزد مجری کار است و تقریبا تمام مطالعات اولیه انجام شده مبانی کار درآمده و امیدواریم تا پایان سال سناریو آن را آماده کنیم.

وی به زمان شروع ساخت این موزه اشاره کرد و افزود: مکان مشخص و تمهیدات لازم انجام شده است. به محض آماده شدن سناریو برای ساخت اقدام می‌کنیم. سه فاز تا تکمیل نهایی کار داریم پیش بینی این است تا پایان سال ۱۴۰۱ فاز اول افتتاح می‌شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس به هزینه‌های ساخت موزه زنان اشاره و تصریح کرد: یک بخشی مستلزم آمادگی سناریو است. چون فضا را داریم و تنها هزینه‌ها صرف موزه آرایی و المان‌ها و نماد‌های داخلی می‌شود به نظر می‌رسد بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد هزینه بردارد.

وی بیان داشت: هم اکنون نیز در جای جای موزه هرکجا که زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند پرداخته شده و تفکیک جنسیتی نداشتیم چرا که همه ملت ایران با ویژگی‌های متفاوت از زبان و قومیت و اقشار مختلف نقش آفرینی کردند و زنان را جدا از مردان ندیدیم.

جعفری تصریح کرد:، اما از باب اینکه بانوان نقش ممتازی در شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و عملا با پیروزی انقلاب اسلامی الگوی جدید زن مسلمان ایرانی را به دنیا عرضه کردند امروز دشمن در تلاش برای کمرنگ کردن این الگو و معرفی نشدن ان به زنان است. از این رو تلاش می‌کنیم اولین موزه زنان را در جهان و تهران ایجاد کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند نقش انقلاب و نگاه اسلام و ملت ایران نسبت به جایگاه زن را ببینند این اقدام کمک خواهد کرد تا بتوانیم افتخاری که زنان ایران آفریدند و کرامتی که از آن خود کردند را به نگاه علاقه‌مندان برسانیم.

وی به پیش‌بینی‌ها از استقبال این موزه اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از کرونا ما بازدید کنندگان خارجی زیادی داشتیم و پس از این هم خواهیم داشت، با ساخت موزه زنان این ظرفیت فوق العاده برای حضور بازدیدکننده خارجی و زنان و دختران کشورمان فراهم می‌شود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از به کارگیری ظرفیت زنان در پیشبرد کار موزه زنان اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از نیرو‌های ما در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بانوان تشکیل می‌دهند که به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسه روایتگری می‌کنند. بخشی از پژوهشگران ما را زنان تشکیل می‌دهند و بخشی بزرگی از بازدیدکنندگان ما خانم‌ها هستند؛ لذا حضور آنان در تصمیم گیری و ارائه و تبیین این گفتمان زن مسلمان ایرانی ضروریست.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار