دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جانباز سرافراز و رئیس اسبق بسیج سازمان صدا و سیما دار فانی را وداع گفت/ محمود عاطفی که بود

محمود عاطفی جانباز دفاع مقدس و برادر شهیدان «عباس و اکبر عاطفی» از شهرستان «رشت» صبح سه‌شنبه پنجم بهمن به دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) دعوت حق را لبیک گفت و به کاروان همرزمان و برادران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۵۰۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ - 26January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاج محمود عاطفی جانباز دفاع مقدس و برادر شهیدان «عباس و اکبر عاطفی» از شهرستان «رشت» صبح سه‌شنبه پنجم بهمن، به دلیل تشدید عوارض شیمیایی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) دعوت حق را لبیک گفت و به کاروان همرزمان و برادران شهیدش پیوست.

وی از جمله پیشکسوتان دفاع مقدس در سپاه ناحیه گیلان با بیش از یک دهه ریاست در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما بود که مسئولیت عقیدتی سپاه گیلان، مدیرکلی روابط عمومی صدا و سیما، تهیه‌کنندگی برای تلویزیون، فرمانده سازمان بسیج رسانه کشور، ریاست سازمان سینمایی و هنر‌های نمایشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تدریس در دانشگاه را در کارنامه خود داشت و در میان هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون چهره‌ای شناخته شده بود. دو تن از برادران وی سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار محمود عاطفی کیست + تصاویر

در پی درگذشت این جانباز سرافراز و مدیر و فعال فرهنگی کشور پیام‌هایی از سوی مسئولان و مقامات کشوری و لشکری صادر شد.

متن پیام «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما به این شرح است:

«هوالباقی

درگذشت برادر بسیجی و مدیر رسانه‌ای ارزنده و متعهد، جناب آقای محمود عاطفی موجب تاثر بنده و همکاران آن مرحوم در سازمان صدا و سیما شد.

ایشان در کسوت یک مدیر بسیجی خستگی ناپذیر همواره منشاء خیر و آثار بیاد ماندنی بودند. به یاد داریم که پس از سقوط دیکتاتور بغداد، دوربین حاج محمود عاطفی بود که تصویری درخشان از بارگاه آسمانی ارباب عالمین حضرت سید الشهدا (ع) و حرم حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را به تصویر کشید و آن عکس در قالب پوستر، در قاب چشمان و بر حریم قلب‌مان ماندگار شد.

اینجانب، درگذشت این برادرمان را به خانواده معزز وی و نیز اصحاب رسانه تسلیت می‌گویم و امید آن دارم مشی و مجاهدت رسانه‌ای آن عزیز سفر کرده، سرمشقی برای اهالی رسانه قرار گیرد.»

همچنین متن پیام تسلیت «سید محمدیاشار نادری» رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به این شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت مسئولی متعهد و برادر ارزشمند مرحوم حاج محمود عاطفی را خدمت خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌شک حاج محمود عاطفی که سال‌ها در بدنه بسیج و نهاد‌های انقلابی مانند بسیج صدا و سیما و روابط عمومی صدا و سیما مشغول خدمتگزاری بوده است، فعالیت‌های مؤثر و پرثمری را به بار بنشاند که ان‌شا‌الله باقی‌الصالحات خوبی برای این عزیز سفرکرده خواهد بود.

اینجانب به‌ نوبه خود این فقدان بزرگ را به عموم مردم ایران علی‌الخصوص خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده، هم‌نشینی با نیکان و اخیار را آرزومندم.»

سردار محمود عاطفی کیست + تصاویر

به گزارش دفاع‌پرس، مراسم تشییع این پیشکسوت خدوم دفاع مقدس در تهران امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۰ از مقابل مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود و مراسم تدفین، فردا (پنجشنبه) در گلزار شهدای تازه‌آباد رشت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار