یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

زمستان داغ در شیخ‌نشین خلیج فارس

مقاومت یمن با طراحی و اجرای عملیات‌های عمقی مانند انهدام تاسیسات آرامکو و حالا هدف قرار دادن شهر‌های ویترینی امارات، اثبات کرد که در طول سالیان گذشته و در مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی، به یک «بخش» از محور مقاومت ارتقا یافته تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۰۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ - 27January 2022

زمستان داغ در شیخ‌نشین خلیج فارسگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل بین‌الملل؛ یکی از آموزش‌ها در کلاس اول ابتدایی، بخش کردن کلمات است: حروف صدادار به صورت مستقل یک «بخش» به حساب می‌آیند، ولی حروف بی‌صدا باید به همراه یکی از حروف صدادار خوانده شوند، تا یک بخش را تشکیل دهند.

مقاومت پیروز یمن با طراحی و اجرای عملیات‌های عمقی مانند انهدام تاسیسات نفتی شرکت آرامکو و حالا هدف قرار دادن شهر‌های ویترینی امارات متحده عربی؛ اثبات کرد که در طول سالیان گذشته و در مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی، به یک «بخش» از محور مقاومت ارتقا یافته و یکی از حروف صدادار این «کلمه طیبه» تبدیل شده است. از قضا صدای این حرف، آن قدر بلند است که صدای خیلی‌ها در آورده است، با این تفاوت که این «خیلی‌ها» مانند مقاومت یمن مستقل نیستند بلکه دنباله‌ها و زائده‌های محور غربی-عبری-عربی و سرویس‌های اطلاعاتی آنان به شمار می‌روند.

اگر حکام اماراتی گمان می‌کرده‌اند که با وجود کشتار و جنایت علیه مردم یمن، می‌توانند آسوده بروند و بیایند؛ قطعاً صفت «ساده لوح» برازنده آن‌ها خواهد بود. واضح است که پس از ضربه‌های اخیر مقاومت یمن، معادله امنیتی برای امارات کاملاً دگرگون شده است. قسمت هیجان انگیز ماجرا اینجاست که شیخ نشین حاشیه خلیج فارس چیز‌های زیادی برای از دست دادن دارد و یمن نیز تازه در ابتدای مسیر شگفتی آفرینی در عمق امارات است! چرخه تجاوز-دفاع ممکن است با اقدامات متجاوزان سعودی-اماراتی و پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها و واکنش دفاعی یمنی‌ها کماکان ادامه پیدا کند، ولی تداوم این سیکل بیشتر به ضرر کدام طرف است؟ با تقریب بالایی می‌توان گفت که پاسخ مشخص است.

در سال ۲۰۰۶ و روز‌های آغازین جنگ تابستان علیه لبنان و به هنگام عملیات سرافرازانه انهدام ناوچه صهیونیستی ساعر؛ سید حسن نصرالله جمله‌ای را استخدام کرد که مضمون آن حتی برای بسیاری از دوستان مقاومت لبنان نیز شگفت آور بود: «شما یک جنگ گسترده می‌خواهید، ما به سوی گسترده می‌رویم و برای آن آماده‌ایم». در همین پیام سید عزیز مقاومت معادله «الی حیفا و مابعد حیفا و مابعد مابعد حیفا» را ترسیم کرد. دقیقاً از همان لحظه و همان روز، حزب الله لبنان خود را در قامت یک بخش از کلمه طیبه مقاومت تثبیت کرد. عملیات «توفان یمن ۲» نیز الگوی مشابهی برای مقاومت یمن خواهد بود: اگر امارات متحده عربی اصرار دارد مانند رژیم غدّار، مکّار و خونخوار صهیونیستی رفتار کند، چرا یمنی‌ها از دستاورد معادله امنیتی حزب الله استفاده نکنند؟! کسی چه می‌داند، شاید در همین دقایق مطالعه این سطور، برج‌های مجلل بلندمرتبه مخابراتی که پوشش فعالیت‌های اطلاعاتی دشمنان مردم منطقه و میزبانی از «اصحاب پگاسوس» را فراهم می‌کنند به صدر لیست بانک اهداف مقاومت یمن، نقل مکان کرده باشند.

در پایان کلامی نیز با برخی فارسی زبانان داخل ایران عنوان می‌شود: حضرات! چندین روز دیگر ایام الله دهه فجر آغاز می‌شود. در چهل و سومین سال انقلاب اسلامی، پیروی از انجمن حجتیه در سیاست خارجی نه توجیهی دارد و نه جایگاهی. البته اهل سیاست و اهل تجارت می‌توانند مسلک انجمن حجتیه را دنبال کنند و در زاویه‌ای به اموال و اولاد و حرث و نسل خود مشغول باشند لیکن دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی با رویکرد جهادی بر عزم راسخ و عهد استوار خود با انقلاب و امامین آن باقی هستند و در این مسیر از ملامت سرزنش‌گران باکی ندارند. اگر کسانی از همراهی با انقلاب اسلامی خسته و مأیوس یا طعمه کانال‌هایی مانند «لندن-اتاوا-دبی» شده‌اند؛ بهتر است در همان زاویه «عزلت ظاهری» کمی با خود خلوت کنند پیش از آن که به حکم قانون به خلوت محکوم شوند!

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها