نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

نیروی دریایی ارتش پرچم عزت و سربلندی ملت ایران را در دنیا برافراشته است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده گفت: نیروی دریایی ارتش پرچم عزت و سربلندی ملت ایران را در دنیا برافراشته و به تمام جهانیان نشان داده است.
کد خبر: ۵۰۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ - 27January 2022

نیروی دریایی ارتش پرچم عزت و سربلندی ملت ایران را در دنیا برافراشته استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در آیین بدرقه هشتادمین ناوگروه عملیاتی آموزش رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در فقه اسلامی دو عنوان، باب، جهاد و مرابطه وجود دارد و به عنوان مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دو باب در فضیلت‌ها مشترک هستند عنوان کرد: در باب جهاد تعریفی مربوط به دوران جنگ رو در رو ارائه شده است. در دورانی که حسب ظاهر صلح حاکم است، رزمندگان باید از کیان اسلام و سرزمین حراست کنند که به آن‌ها در فقه مرابطه اطلاق می‌شود. یعنی مجاهدینی که مستقیم با دشمن درگیر نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه فضیلت ذکر شده برای جهاد و مرابطه در یک تراز است، تصریح کرد: می‌توان به مرابطین، مجاهدین نیز اطلاق کرد و می‌توان گفت که نیروی دریایی راهبردی ارتش جهاد را در عرصه‌های دریا معنا کرده است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خطاب به کارکنان نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: شما میراث‌دار ملتی با تاریخی بزرگ و کهن هستید. از آثار، بقایا، دست نوشته‌ها و آثار باستانی به دست می‌آید، برخی معتقدند که قدمت دریانوردی و اقتدار دریایی ایران به سه هزار سال می‌رسد. در این مدت مستنداتی در کشور‌های اروپایی یافت شده و بیشتر از آن نیز تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه دریانوردی در تاریخ ایران، فخری برای ملت بود، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش این افتخار را دوباره احیاء کرده است. آن‌چیزی که ما مشاهده می‌کنیم، آن است که نیروی دریایی ارتش و سپاه به عنوان دو بال و بازوی یکدیگر، اقتدار، سلامت و بزرگی ملت ایران را به جهان نشان می‌دهد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه پیام عزت و سربلندی ملت ایران از دریا‌ها به دنیا رسانده می‌شود، گفت: حرکت بزرگ دریادلان ارتش حرکت مبارکی است و شروع آینده‌ای روشن‌تر محسوب می‌شود که امروز توسط جوانان دانشجوی ایران زمین رقم خواهد خورد.

وی ضمن آرزوی سلامت و موفقیت برای کارکنان نیروی دریایی ارتش در این سفر دریایی، عنوان کرد: امروز توانایی بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشان دهنده این است که هدف‌گذاری مورد نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) محقق شده و آثار و نشانه‌های آن را خواهیم دید.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان اینکه شاهد عزت و سربلندی ملت ایران هستم، تصریح کرد: امروز خوشحالیم که شاهد یکی از جلوه‌های اقتدار و عزت ملت ایران هستیم و این موضوع را یک افتخار می‌دانم. نیروی دریایی ارتش پرچم عزت و سربلندی ملت ایران را در دنیا برافراشته است و به تمام جهانیان نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه پیام صلح و دوستی به ملت‌های جهان مخابره می‌کنیم، عنوان کرد: پس از سالیان متعدد و سابقه سه هزار ساله دریانوردی ایرانیان در آب‌های جهان، انقلاب اسلامی توانست عزت و اقتدار و دیرینه ملت ایران را زنده کند و از این بابت خدا را شاکر هستیم.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: این اعزام در بخش‌های عملیاتی، آموزشی، رزمی و... مثمر ثمر خواهد بود و امیدوارم این عزیزان با سلامت کامل بازگردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار