معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص):

پیروی از ولایت فقیه با فداکاری، بصیرت و در سایه جهاد محقق می‌شود

سردار «شادمانی» با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه با فداکاری، ایستادگی همراه با بصیرت و در سایه جهاد محقق می‌شود، گفت: براساس آیات خدا شهدا زنده هستند و کاملاً از راهشان در دنیا باخبرند فکر نکنید کج‌روی و پشیمانی و انحراف ما را نمی‌بینند.
کد خبر: ۵۰۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ - 28January 2022

پیروی از ولایت فقیه با فداکاری، بصیرت و در سایه جهاد محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ پاسدار «علی شادمانی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در یادواره شهدای مدافع حرم و سالگرد شهید «احمد شوهانی»، اظهار داشت: خداوند به پیامبر (ص) در سوره کوثر مژده داد «ای پیامبر ما به تو خیر کثیر دادیم و خیر کثیر یعنی جمع همه خوبی‌ها و همه ارزش‌ها».

وی با بیان اینکه حضرت زهرا اکمل کوثر و چراغ و پرچم راه سعادت و ترازوی سنجش حق علیه باطل است گفت: حضرت زهرا ملاک و معیار و الگو برای زندگی و عامل قرب به خداوند است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: خداوند ظرفیت حضرت زهرا (س) را قبول شده دید و پیامبر (ص) خطاب به او فرمود «دخترم! من نمی‌توانم پیش خدا تو را بی‌نیاز کنم یعنی تو خودت برای خودت باید کار کنی هرچه خودت مجاهدت کنی، در بارگاه الهی برای خودت جایگاه والاتری خواهی داشت یعنی باید خودت جهد و کوشش داشته باشی».

وی تصریح کرد: در شعب ابیطالب و در جریان تحریم سخت اقتصادی پیامبر (ص) و یارانش که در فشار سخت قرار داشتند و حضرت خدیجه و ابوطالب رحلت کردند حضرت رسول (ص) در گرفتاری سختی بود اما حضرت زهرا (س) آن طفل خردسال چنان پیامبرش را سرپرستی کرد که پیامبر او را ام ابیها خواند.

سردار شادمانی با بیان اینکه پیامبر (ص) این لقب را نه به جهت ارتباط پدرفرزندی بلکه به جهت جهاد حضرت زهرا (س) در راه خدا اعطا کرد گفت: وقتی پیامبر به سفر می‌رفت از آخرین کسی که خداحافظی می‌کرد حضرت زهرا بود و وقتی از سفر بازمی‌گشت به دیدار نخستین کسی که می‌رفت حضرت فاطمه (س) بود به همین رو بزرگان ما فرمودند «قادر نیستیم بعد معنوی حضرت زهرا (س) را بیان کنیم»

وی با اشاره به ابعاد مختلف حضرت زهرا (س) در زمینه اجتماعی، زندگی، همسرداری، تربیت فرزندان، حضور در اجتماع، فعالیت‌های سیاسی و راز و نیاز خشوع و خضوع گفت: به همین دلیل رهبر عظیم الشأن انقلاب می‌فرمایند شخصیت حضرت زهرا در تراز شخصیت پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر از این که امت شیعه و زنان الگوی خود را حضرت زهرا (س) قرار دادند اظهار کرد: حضرت زینب (س) تربیت‌یافته خانه حضرت فاطمه (س) است او که در حرکت امام حسین (ع) حقیقت را شناخت و هم درست تصمیم گرفت و هم درست حرکت کرد.

پیروی از ولایت فقیه با فداکاری، بصیرت و در سایه جهاد محقق می‌شود

سردار شادمانی گفت: بزرگان آن زمان فراوان بودند اما در مقابل حرکت امام حسین سردرگم بودند و نتوانستند درست تشخیص دهند اما زینب (س) تشخیص داد و حمایت از ولی خدا را انتخاب کرد، او می دانست که چه چیزی در انتظارش است او از نیت و مقصد و سرانجام قیام امام حسین (ع) و جهاد راه خدا مطلع بود و باز هم این مسیر را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه در روز عاشورا مردان یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و جز امام سجاد (ع) مردی نماند افزود: ۸۰ نفر زن و بچه که همه داغ پدر و فرزند و برادر و همسر دیده بودند و وجودشان را غم گرفته بود تشنه و گرسنه به اسارت گرفته شدند، در چنین شرایطی زینب(س) سرپرستی همه را بر عهده گرفت هر کدام را دلداری داد اما در یک لحظه طاقتش تمام شد زمانی که پیکر قطعه قطعه شده برادرش را دید فریاد کشید.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به کتابی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «انسان ۲۵۰ ساله» گفت: ایشان در این کتاب می‌فرمایند اگر از پیامبر (ص) تا حضرت صاحب الزمان (عج) نگاه کنیم گویی یک انسان زندگی کرده است.

وی با بیان اینکه در کربلا خون بر شمشیر پیروز شد و عامل پیروزی آن نیز حضرت زینب (س) بود اظهار داشت: اگر او  نبود کربلا در کربلا می‌ماند، زینب (س) کربلا را در دنیا ماندگار کرد و در مقابل خبیث ترین دشمنان چنان خطبه‌ای خواند که گویی امیرالمومنین در حال سخنرانی است با همان هیبت.

سردار شادمانی خاطرنشان کرد: ما در پرتو انقلاب اسلامی با این حال انس گرفتیم سرمایه عظیم اسلام را در سفره خود گذاشتیم و الگو گرفتیم اما شیاطین در صف‌اند تا همین‌ها را از ما بگیرد نقشه راهی را که شهیدان ما سخاوتمندانه و مردانه پیمودند و در مقابل دشمن ایستادند و آنها را شکست دادند را می‌خواهند از ما بگیرند اما این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه هرگاه ملتی در برابر تهدید قرار گیرد عمل صالح آن است که مردان، سینه سپر کنند که مردان ما نیز در مقابل دشمنان سینه سپر کردند اظهار داشت: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند، شهیدان چون پاسخ مثبتی به دعوت انبیا به ویژه پیامبر(ص) و ائمه و ولی فقیه خود دادند به درجه والا رسیدند، چون شهدا به بهترین وجه دعوت انبیا را اجابت کرده است شهدا نشان دادند به بهترین شکل به ادراک و باور رسیدند و در مقابل دشمنان خدا و پیامبر سینه سپر کردند آنها شربت شهادت را نوشیدند و زنده ماندند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه با بیان اینکه پیروی از ولایت فقیه با فداکاری، ایستادگی همراه با بصیرت و در سایه جهاد محقق می‌شود افزود: بر اساس آیات خدا شهدا زنده هستند و کاملاً از راهیان راهشان در دنیا باخبرند فکر نکنید کج‌روی و پشیمانی و انحراف ما را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه شهدا ناظر اعمال ما هستند و می‌دانند در دنیا چه خبر است از خداوند بشارت دریافت می‌کنند و منتظرند راهشان را ادامه دهیم اظهار داشت: شهدا از خدا سوال می‌کنند آنهایی که راهیان ما بودند در چه مقطعی هستند، برخی راه ادامه ندادند و اهل سکون و جمود و رکود شدند که به مقصد نمی‌رسند و برخی راه شهید را ادامه می‌دهند و بعداً به مقصد می‌رسند، شهدا با این افراد کار دارند و از خدا می‌خواهند کمک کنند این راه را ادامه دهند.

سردار شادمانی خاطرنشان کرد: وقتی صور اول دمیده می‌شود مرگ همه جا را فرا می‌گیرد و با صور دوم همه زنده و وارد صحنه قیامت می‌شوند اما عده‌ای شامل انبیا و اولیا و شهدا هستند که استثنا بوده و هرگز نمی‌میرند.

خدمت اعتبار جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه همه چیز جهاد، جنگ نیست بلکه خدمت نیز مهم است گفت: خدمت اعتبار جمهوری اسلامی است، هرجا خدمت کنیم جهاد است، تلاش در راه حفظ آبرو، عزت و ایجاد زمینه زندگی شرافتمندانه برای مردم و کم‌کاری نکردن جهاد است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه راه شهید همین است که به انقلاب اسلامی، کشور و محرومان خدمت کنیم افزود: شهدا با هدف مقابله با دشمن و هدایت کشور به آرامش، توسعه و آبادانی و پیشرفت جان خود را فدا کردند، آنها سخاوتمندانه خدمت کردند تا دست دشمن به ناموس دین و قرآن نرسد.

وی با بیان اینکه شهیدان ما زمانی خوشحال می شوند که راهشان ادامه یابد و رهرو داشته باشند ادامه داد: فضای مجازی می‌خواهد هرچه باور داریم را از ما بگیرد و بیانیه شیطان‌ها ما را به لرزه در آورد و گذشته خود را از دست بدهیم.

سردار شادمانی در ادامه با بیان اینکه ۴۳ سال پیش در این کشور اتفاق بی‌نظیری افتاد و به اذن الهی و به برکت ائمه اطهار(ع) مردم قیام  کردند و با هدایت ولی فقیه، این کشور از دست گرگ‌های فاسد آدمکش و جنگ طلب نجات یافت خاطرنشان کرد: عنصر مترقی ولی فقیه و شاه فاسد را باید از هم تشخیص داد، کسانی که می‌گویند آن زمان بهتر بود، قدرت تشخیص ندارند که یک مشت صهیونیست خبیث و یک مشت آمریکایی جنایتکار بر ما حاکم بودند.

وی با بیان اینکه مایه ننگ است که برخی از روشنفکران مانند زیباکلام قدرت تشخیص ندارند که رزمندگان را از داعشی‌ها تشخیص نمی‌دهند گفت: برخی نمی‌توانند تشخیص دهند ملت در پرتو انقلاب، خون شهدا و ایستادگی ۴۰ ساله در برابر دشمنان آزادی و استقلال به دست آورده‌اند، وقتی استقلال و آزادی را دستاورد نشناسیم آن وقت در قیامت چه پاسخی خواهیم داشت؟

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: وقتی خانه شهید جوانی می‌روم خجالت تمام وجودم را فرا می‌گیرد، ما چه می‌دانیم لحظه خداحافظی فرزند با پدر در دل آنها چه گذشته است؟ چرا نمی‌بینیم با این مشقت، استقلال و آزادی این کشور به دست آمده است استقلال یعنی تحقیر نشدن، زندگی کردن در سایه عزت و دور شدن از ذلت.

دشمن دنبال تهاجم بر ستون انقلاب یعنی ملت ایران است

وی با بیان اینکه دشمن دنبال تهاجم بر ستون انقلاب یعنی ملت ایران است گفت: آنها تمام امکانات را بسیج کرده‌اند که باور، اعتماد، اعتقاد، امید، جهاد، راه شهید، دفاع، تلاش و کوشش و عمران را از ملت ایران بگیرند.

سردار شادمانی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد حقایق را وارونه به تصویر بکشد خاطرنشان کرد: امروز ما قدرت برتر دفاعی در منطقه و جزء هفت کشور برتر جهان هستیم و به دستاوردهای بسیاری دست یافته‌ایم که باید قدر آنها را بدانیم.

وی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار بزرگ‌ترین قدرت نظامی را در اختیار دارد و از فناوری و تکنولوژی‌های روز برخوردار است اما شهدا این قدرت و ابهت آن را نابود و خرد کرده‌اند گفت: اینجاست که عظمت کار شهید  مشخص می‌شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه اگر دست داعش آدم‌کش به مرزهای ما می‌رسید همان می‌شد که در سوریه و عراق رخ داد اظهار داشت: شهیدان رهرو می‌خواهند و اگر راه بدون رهرو باشد متوقف می‌شود، نگذارید راه انقلاب متوقف شود همه باید راوی دغدغه‌های رهبر و شهدا باشیم.

وی با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌های بسیار کشور در دوران انقلاب و خدمت به مردم  اظهار داشت: اگر مدیران با تمام توان خدمت کنند و با روحیه رزمندگان ما در مقابل دشمن پیکار کنند موفقیت‌های بزرگ‌تری نصیب کشور خواهد شد.

سردار شادمانی با بیان اینکه دولتمردان باید اولویت خود را برای خدمت به مردم قرار دهند تأکید کرد: دشمن در تلاش است حقایق را وارونه نشان دهد و مردم را ناامید کند و سرمایه‌ها، ارزش و نقشه راه کشور را از بین ببرد بنابراین باید در مقابل این دیدگاه قیام کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به بصیرت اول انقلاب نیاز داریم اظهار داشت: اساتید دانشگاه، خانواده شهدا و جوانان فرهیخته باید میدان‌داری کنند، بی‌خیال ایستادن خطاست.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه هر جا به انقلاب و ارزش‌ها حمله شد باید پاسخ دهیم و با بردباری دفاع کنیم گفت: مهمات جبهه ما بصیرت افزایی است اگر جبهه بدون مهمات بماند شکست می‌خوریم، از مدرسه، خانه و محل کار شروع کنید.

وی با بیان اینکه باید مراقب مطالبی که برای همدیگر می‌فرستیم باشیم و سره را از ناسره تشخیص دهیم اظهار داشت: گاهی خودمان کمک میکنیم خبری را که می‌دانیم باطل است برای بقیه می‌فرستیم و کار دشمن را تکرار می‌کنیم که در این زمینه باید هوشیار بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار