رایزنی دوجانبه باقری و مورا در وین/ نشست ایران با سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا

در ادامه رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات وین، علی باقری و انریکه مورا در حال گفت‌وگو هستند و قرار است نشست ایران با سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا نیز امروز برگزار شود.
کد خبر: ۵۰۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 28January 2022

رایزنی دوجانبه باقری و مورا در وین/ نشست ایران با سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امروز (جمعه) هشتم بهمن ماه رایزنی‌ها در هتل کوبورگ شهر وین در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در جریان است.

در همین خصوص علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها در حال حاضر در هتل کوبورگ وین در حال گفت‌وگو هستند.

قرار است بعد از این دیدار، نشستی با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش روند مذاکرات را مثبت خواند و با اشاره به اراده جدی ایران برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه ترین زمان ممکن، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و ملموس و قابل راستی آزمایی طرف غربی و آمریکا تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز دیروز در اظهاراتی اعلام کرد که این مذاکرات در مرحله پیشرفته است.

مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها در دولت سیزدهم هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند. دور هشتم مذاکرات نیز ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد و کماکان در وین در جریان است البته ۲۴ دی ماه براساس توافق حاصله روسای هیأ‌ت‌های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کردند و دوشنبه ۲۷ دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شد که در فرمت‌ها و سطوح مختلف کماکان در پایتخت اتریش جریان دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار