یادواره شهید «محمدحسین سراجی» در قم برگزار شد

یادواره شهید مدافع حرم «محمدحسین سراجی» و شهدای مسجد و محله دولتخانه قم، برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ - 28January 2022

یادواره شهید «محمدحسین سراجی» در قم برگزار شد// سلام نمایه عکس نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره شهید مدافع حرم «محمدحسین سراجی» و ۱۹ شهید مسجد و محله دولتخانه قم، با حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که تلفیقی از روایتگری و نمایش و سرود بود، شخص پیراهن فروشی وارد مراسم شد و از همه حضار دعوت کرد تا بدلیل کسادی بازار، پیراهن هایش را بخرند و این موضوع موجب تعجب همگان شد.

پس از دقایقی، راوی مراسم حجت الاسلام «علی کریمی تهرانی» از فروشنده دعوت کرد تا روی پیراهن بجای مانده از یک شهید قیمت بگذارد و این موضوع، آغازی بر موضوع روایتگری حماسه دفاع از حرم شد.

در اثنای روایتگری از ظلم داعش و ضرورت حضور مدافعان حرم در سوریه، کاروانی از دختران ایزدی اسیر داعش که در بازار در معراج حراج گذاشته می‌شدند، در مراسم حاضر شدند و صحنه‌هایی از شلاق و توهین داعش را به نمایش گذاردند.

مراسم با اجرای گروه سرود میثاق و مرثیه سرایی حسین اردستانی ادامه یافت؛ در پایان، خانواده‌های معظم شهید سراجی و دیگر شهیدان والامقام با حضور فرمانده گردان دوم لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، فرمانده حوزه مقاومت ۴ شهید ورزنده و دیگر مسئولان، تجلیل شدند.

مراسم به همت حوزه چهار شهید ورزنده، گردان دوم امام حسین، پایگاه شهید مطهری و پایگاه خواهران مسجد دولتخانه ترتیب یافته بود.

۱۳ بهمن سال ۱۳۹۴ بود که شهید محمد حسین سراجی به همراهی تعدادی دیگر از رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۷، در جریان آزادسازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا به فیض شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها