نماینده اتحادیه اروپا اعلام کرد:

در مذاکرات وین تصمیم سیاسی لازم است

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از وقفه موقت در مذاکرات وین و نیاز به تصمیم سیاسی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ - 28January 2022

در مذاکرات وین تصمیم سیاسی لازم استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر از وقفه موقت در مذاکرات وین خبر داد.

مورا در این ارتباط گفت: «هشتمین دور مذاکرات وین برجام که از ۲۷ دسامبر آغاز شد، که تا کنون طولانی‌ترین بوده است، با یک استراحت روبروست. شرکت‌کنندگان (در گفت‌وگوها) برای مشاوره و دستورالعمل‌های هفته آینده به پایتخت بازخواهند گشت.»

معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات با آرزوی سفر ایمن برای دیپلمات‌ها، همچنین بر این موضوع تاکید کرده که اکنون تصمیمات سیاسی لازم است.

پیش از این نیز، تروئیکای اروپایی (سه کشور اروپایی شامل فرانسه، انگلیس و آلمان) امروز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که گفت‌وگوها در حال رسیدن به مرحله نهایی است. آنها در این بیانیه افزودند: تا به امروز، ژانویه فشرده‌ترین دوره از این مذاکرات بوده است. همه می‌دانند که در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند اتخاذ تصمیم‌های سیاسی است. به همین دلیل است که مذاکره کنندگان برای مشورت به پایتخت‌هایشان بازمی گردند.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای برچیدن تحریم‌ها از ۶ دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد که البته غربی‌ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش‌های روانی شدند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار