وزیر ارشاد در بازدید از نمایشگاه مجازی کتاب:

کتاب محور تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است

اسماعیلی با تاکید براینکه کتاب در دوره جدید تحولی وزارت ارشاد محور قرار گرفته شده است، گفت: ماموریت کتاب را یک ماموریت بنیادین می‌دانیم چراکه کتاب اساس حوزه فرهنگ و هنر است و همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها باید در مسیر سیاست‌گذاری کتاب باشد.
کد خبر: ۵۰۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ - 29January 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد پشتیبانی دومین نمایشگاه کتاب مجازی کتاب تهران بازدید کرد و در جریان روند خدمات رسانی در این نمایشگاه قرار گرفت.

در ابتدای این بازدید علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به تشریح روند خدمات رسانی در این نمایشگاه پرداخت و از شناسایی مخاطبین جدید برای نمایشگاه‌های کتاب به واسطه این رویداد فرهنگی اشاره کرد.

در ادامه، اسماعیلی ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نمایشگاه مجازی کتاب بحث گسترش نهضت کتابخوانی را در جامعه دنبال می‌کند.

وی با تاکید براینکه کتاب را در دوره جدید تحولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محور می‌دانیم، گفت: ماموریت کتاب را یک ماموریت بنیادین می‌دانیم چراکه کتاب اساس حوزه فرهنگ و هنر است و همه‌ی برنامه‌ریزی‌ها باید در مسیر سیاست‌گذاری کتاب باشد.

اسماعیلی به فعاليت‌های نهادهای مختلف این وزارت‌خانه در عرصه کتابخوانی اشاره کرد و تاکید کرد: خروجی فعالیت‌های ما در مجموعه‌های همچون نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور، معاونت فرهنگی و سایر نهادهای ارشاد برای افزایش کتابخوانی است چراکه شاکه‌ی اصالت فرهنگی کتاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جریان شبیخون فرهنگی اشاره کرد و تصریح کرد: وقتی کودکان، نوجوانان و جوانان یک جامعه در معرض خطر و شبیخون فرهنگی قراردارند حتما حوزه کتاب و کتابخوانی اهمیت پیدا می‌کند.

وی نمایشگاه مجازی کتاب را راه حل مناسبی برای گسترش کتابخوانی در شرایط کرونایی دانست و گفت:همچنان با گسترش سویه‌های جدیدی از کرونا هستیم؛ با اینکه هیچ چیز بخاطر حضور و نشاط مردم جای نمایشگاه حضوری کتاب را نخواهد گرفت و هرگاه حس کنیم وضعیت کرونا رو به بهبود است شرایط برگزاری فیزیکی نمایشگاه را آماده خواهیم کرد. دوران کرونا ابتکاراتی را احیا کرد که دسترسی به کتاب را سهل و آسان کرد که در راستای شعار دولت انقلابی در‌خصوص عدالت فرهنگی است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار