قالیباف:

امروز نیازمند تحول در رویکرد‌ها هستیم/ باید به مردم باور داشته باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در کشور نیازمند تحول در رویکردها و روش‌ها هستیم، گفت: امروز باید همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مردم باور داشته باشیم.
کد خبر: ۵۰۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 11February 2022

امروز نیازمند یک تحول در رویکردها، ابزراها و روش‌ها هستیم/ باید همچون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مردم باور داشته باشیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ماه مبارک رجب و دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن را به یکایک شما زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج (ع) عرض تبریک و تهنیت دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این مکان مقدس و در این روز عزیز یاد می‌کنیم از شهدا و امام شهدا؛ شهدایی که تا آخرین لحظه زندگی خود و تا آخرین قطره خونشان تردیدی در راه و هدفشان که احیای اسلام و عزت مسلمانان بود نداشتند.

قالیباف تصریح کرد: مردم‌باوری رکن مهم اعتقاد شهدای اسلام بود؛ به امام شهدا درود می‌فرستیم؛ این مرد الهی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت. امامی که به سنت‌های الهی ایمان داشت؛ خداباوری او در اوج بود؛ امامی که به مردم‌باوری، باور عمیق قلبی داشت.

وی با اشاره به اینکه امام عزیز ما به راه خود و مسیر خودش و توانایی اعتماد و اعتقاد داشت گفت: وقتی می‌گوئیم امام به سنت‌های الهی باور داشت؛ معنایش این است که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ این مرجع بزرگ و این مرد الهی و این مرد انقلاب اسلامی و دلداده به مکتب قرآن و اهل بیت (ع) در مقابل رژیم مستبد ایستاد.

قالیباف افزود: خیلی از دوستداران ایشان نیز به ایشان توصیه می‌کردند این مبارزه با توجه به قدرت نظام ستمشاهی امکان ندارد، اما امام با ایمان به سنت‌های الهی که تحریف و تغییر ندارند، با این ایمان مسیر خود را ادامه داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امام راحل بعد از خداوند متعال به مردم تکیه کردند؛ امام فقط با مردم سخن گفت و فقط با مردم حرف زد؛ این اتفاق افتاد و مردم به صحنه آمدند و اوج معنای ملت و امت اسلامی و یک ملت واحد را در چنین روزی در سال ۵۷ و در مبارزات انقلاب اسلامی تجربه کردیم و این اوج مردم‌باوری حضرت امام بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: آمریکا حمایت تام و تمامی از رژیم منحوس پهلوی می‌کرد، اما انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛ آمریکا در اوج ناباوری فرو ریخت. این یعنی مردم‌باوری؛ این یعنی خودباوری به معنای اینکه حضرت امام فرمودند ما می‌توانیم؛ این‌ها رکن‌های انقلاب اسلامی و ارکان انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و باور‌های انقلاب اسلامی بود. اگر در دهه فجر کنار یکدیگر جمع می‌شویم و در روز ۲۲ بهمن که یوم الله و روز بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و افتخار همه ما است؛ این در حقیقت یک حقیقت زنده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک باور بالنده است که هر روز باعظمت‌تر و باشکوه‌تر پیش می‌رود و یک حرکت نمادین و نمایشی نیست؛ انقلاب اسلامی یک حقیقت همیشه زنده است. حتی این سنت‌های الهی را و این مردم‌باوری و نقش مردم را به عنوان دو رکن مهم در بعد از انقلاب اسلامی نیز شاهد هستیم.

قالیباف افزود: در دوران دفاع مقدس همین دو رکن و باور یعنی سنت‌های الهی و مردم ما را به پیروزی رساند. باید دوران دفاع مقدس را با جهاد تبیین و به درستی در جامعه معرفی می‌کنیم. اگر امروز دچار اشکالات جدی هستیم و چالش داریم این‌ها از کجا شکل گرفته و چه رابطه و نسبتی با انقلاب اسلامی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بنی‌صدر در دوران جنگ تحمیلی اعتقادی به مردم نداشت؛ بنی صدر حرکتی صورت نمی‌داد و می‌گفت از دست ما کاری برنمی‌آید و باید زمین بدهیم و زمان بخریم و ببینیم چه می‌شود و به دنبال برقرار کردن آتش بس بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این تفکر در ماه‌های نخست جنگ حاکم بود، اما روزی که حضرت امام فرماندهی را به عهده گرفتند فقط چند هفته بعد اتفاق آزادسازی آبادان صورت گرفت و طریق القدس نیز به آزادی بستان منجر شد. آن جنگ بزرگ و عظیمی که حضرت امام فرمودند رزمندگان ما چذابه را جذابه کردند و شهدایی، چون علیمردانی افتخار آفریدند.

قالیباف گفت: عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس نماد چیست؟ نماد مردم باوری و اعتقاد به نصرت الهی. اسرائیلی‌ها دنبال این بودند که حکومت اسلامی را از میان ببرند؛ اما امروز شاهد هستید که بعد از ۴۰ سال افتخار این است که بجای اینکه اسرائیلی‌ها در مرز ما باشند؛ جبهه انقلاب و جبهه مقاومت چسبیده به ارتفاعات جولان در مرز جبهه مقاومت و در مرز اسرائیل و رژیم صهیونیستی و سوریه هستند.

وی افزود: امروز جبهه مقاومت در کنار دریای مدیترانه است و این عظمت انقلاب اسلامی است. این‌ها افتخارات بزرگ ما است. باور به سنت‌های الهی هم در پیروزی انقلاب و هم در تداوم انقلاب موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید علیمردانی قبل از انقلاب اسلامی چه نقشی در مسائل نظامی و عملیاتی داشت؟ این یعنی باید فرصت را باید در اختیار مردم قرار داد. مکتب امام شامل معنویت و عقلانیت و عدالت است و در سراسر جبهه ما این مردم عزیزی که حضور یافتند، معنویت و عقلانیت برایشان مهم بود.

قالیباف ادامه داد: عدالت باید مبتنی بر اسلام باشد نه باور‌های مارکسیستی، زیرا این‌ها جز انحراف نیست؛ انقلاب اسلامی و امام و حقیقت امام زنده است؛ در تمام ۴۰ سال اخیر هرجا مبتنی بر این مبانی حرکت کردیم امروز مایه افتخار است و اینجاست که می‌گوئیم انقلاب بالنده است و امام زنده است؛ آن‌هایی که روزی با انقلاب بودند و امروز پشیمان هستند به اشتباه اشکالات را در انقلاب جستجو می‌کنند؛ اشکالات زمانی پیدا شد که ما از مبانی انقلاب و آرمان‌های امام و مکتب امام فاصله گرفتیم.

وی بیان کرد: وقتی به جای عقل متکی بر وحی به عقلانیت لیبرالیستی اتکا کنیم چه می‌شود؟ باید باور داشته باشیم که سنت الهی تبدیل و تغییر نمی‌شود و اینجا پیروزی و حقیقت انقلاب است. امروز هم این باور را داریم و می‌بینیم و اشکالاتی در حوزه مسائل اقتصادی و رسانه‌ای و جنگ رسانه‌ای وجود دارد. علت فائق نیامدن این است که از مبانی انقلاب فاصله گرفتیم. در حوزه حل مشکلات نیز باید بدانیم نیازمند ثبات در این اصول و مبانی و نیازمند تحول و تغییر اساسی هستیم در رویکرد‌ها و روش‌ها و ابزار‌ها و نه پشت کردن به اصول و مبانی انقلاب.

قالیباف گفت: به مدیران خلاق و جوان باید فرصت داد و اگر این فرصت را در عرصه اقتصادی بگیریم؛ شاهد این مشکلات هستیم. به سمت یک اقتصاد دولتی محض در تمام این سال‌ها حرکت کرده‌ایم و فرصت به مردم در عرصه اقتصاد نداده‌ایم. امروز باید عرض کنم در عرصه اقتصادی مشکلات ما مالی و پولی نیست بلکه نیازمند این هستیم که از دالان کارآمدی بگذریم و نیازمند یک تحول در نظام اداری و حکمرانی و اجرایی کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اقتصاد ما درگیر مسئله رباست؛ معلوم است که وقتی در اقتصادی ربا باشد، مصداق جنگ با خدا است و اگر این گونه باشد دچار چالش اقتصادی هستیم؛ جهاد تبیین وظیفه یکایک ماست؛ انقلاب ما و مکتب امام و هدایت و رهبری مقام معظم رهبری مبتنی بر سنت‌های الهی است و باید در این تبیین همه توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:دشمن متمرکز در جنگ اقتصادی و جنگ رسانه شده تا نومیدی را به مردم و مسئولان تزریق کند و پایه‌ها و مبانی و اصول انقلاب را متزلزل کرده و فاصله میان امام و امت ایجاد کند. آن‌ها به این نقطه قوت ما پی برده‌اند. امروز مردم حجت را بر ما تمام کرده‌اند و به مبانی و اصول انقلاب بار دیگر رای داده‌اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها