معرفی کتاب؛

«پرتو نگاه»

کتاب تاریخ شفاهی «پرتو نگاه» نگاهی دارد به زندگی رزمنده جانبازحجت‌الاسلام «محمد حیدری‌زاد» که توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۵۰۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱ - 26March 2022

«پرتو نگاه»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کتاب «پرتو نگاه» که به قلم «علی حسین فتحی پور» و حجت الاسلام«محمد حیدری‌زاد» نوشته شده، ‌نگاهی به زندگی یکی از رزمندگان جانباز استان آذربایجان غربی در دوران جنگ تحمیلی دارد.

این کتاب در 7 فصل شامل «دوران کودکی»، «انقلاب»، «ازدواج»، «اوج جنگ»، «مجروحیت»، «پایان جنگ» و اسناد و عکس تنظیم و تدوین شده است.

این اثر 242 صفحه‌ای در سال 1400 توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.

در خاطره ای از این کتاب آمده:

«هر دقیقه و ثانیه، در یک چشم به هم زدن، پیکر چند نفر با هم و یا جسم پاره شده رزمنده ای به زمین می افتاد و در خون می غلتید. آنچه بیش از هر چیزی به چشم می خورد اسلحه انفرادی بود.چراکه پیکرهای به زمین افتاده و زخمی، توان از دست داده و دیگر قادر نبودند اسلحه در دست، پشت خاکریز کنار ما قامت برافراشته و بایستند.

اما زمین افتادن و دست و پا زدن آنها در مقابل چشمان ما که هزاران کیلومتر دور از خانه و خانواده خود برای عزت مردم و حفظ کشور و انقلاب در خون و خاک دست و پا می زدند در حقیقت پیام مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بود و عزت، پایداری و سربلندی ملت و کشور خود را به این بها و قیمت تضمین می کردند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار