اسرای فلسطینی به آتش زدن زندان‌های صهیونیستی تهدید کردند

با ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در زندان‌ها، اسرای فلسطینی پیام شدیداللحنی برای این رژیم فرستادند و فردا را روز خشم اعلام کردند.
کد خبر: ۵۰۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ - 17February 2022

اسرای فلسطینی به آتش زدن زندان‌های صهیونیستی تهدید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش «الاسیره» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، زندان‌های رژیم صهیونیستی شاهد تشدید تنش بی سابقه‌ای است که مدت‌هاست مانند آن دیده نشده است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، این جنبش افزود: اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی هواخوری اسرای فلسطینی را زمانبندی کرده و مانع از آن می‌شود که اسرا یکدیگر را ببینند؛ اسرا در تعداد مشخص و زمان مشخص اجازه بیرون رفتن از سلول‌ها را دارند.

در ادامه بیانیه جنبش الاسیره درباره «انتفاضه زندان‌ها» آمده: نبرد ما با اشغالگر در داخل زندان متوقف نشده و نخواهد شد. از ملتمان در تمامی مکان‌های حضورش می‌خواهیم حول آرمان فلسطین گرد آیند و در تمامی فعالیت‌ها شرکت کنند.

جنبش مذکور در ادامه از امامان جمعه خواست خطبه‌های نماز فردا را به صحبت درباره اسرا، انتفاضه آن‌ها و اسرای بیمار و رنج‌های آن‌ها اختصاص دهند.

در ادامه این گزارش آمده: اسرای فلسطینی پیامی شدیداللحن برای رژیم صهیونیستی فرستاده و اعلام کرده، تنش‌ها به حد آتش زدن سلول‌ها و بخش‌های زندان و اعتصاب غذا خواهد رسید.

اسرای تأکید کردند که نبردشان جز با عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اقدامات سرکوبگرانه در داخل زندان متوقف نخواهد شد.

آن‌ها افزودند: به وحدت ملی، یکی کردن صفوف و از بین بردن اختلافات تا تحقق وحدت ملی فرا می‌خوانیم.

اسرای فلسطینی فردا (جمعه) را روز خشم علیه تصمیم‌های ادامه امور زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

هیئت عالی رهبری اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شنبه هفته جاری خواستار آغاز جنگ «شورش علیه زندانبان» شد و تأکید کرد که این اقدام در راستای اعلام «آغاز انتفاضه بزرگ» است. این انتفاضه با حضور همه گروه‌های فلسطینی حاضر در زندان‌های صهیونیست، «با یک گفتمان، یک حرکت و یک رهبری» صورت خواهد گرفت.

این هیئت ضمن تجلیل از ملت فلسطین از پشت میله‌های زندان، خطاب به آنان گفت که «انتفاضه سوم آغاز، و جرقه آن در زندان‌ها زده شده است». در این بیانیه تأکید شد که «همه زندان‌ها علیه زندانبان قیام می‌کنند و برای اولین بار همه یکپارچه و پیروز هستند؛ به اذن خدا، پیروزی بزرگ».

این نهاد فلسطینی با اشاره به اقدامات مسئولان زندان‌های صهیونیست برای اعمال فشار به اسرای فلسطینی تأکید کرد، اسرا، اختلافات گذشته را کنار گذاشته‌اند و همگی متحد شده‌اند؛ به همین دلیل، «انتفاضه بزرگ خود را علیه زندانبان آغاز کرده‌ایم».

این هیئت با اشاره به اتحاد اسرای جنبش‌های فتح، حماس و جهاد اسلامی علیه زندانبان‌های صهیونیست، تأکید کرد: «همگی در عدم پذیرش، متحد هستیم؛ یکی با عصیان و دیگری با اراده مقاومت. این رویارویی، بدون شعار و هیاهو آغاز شده است، ادامه خواهد داشت».

تعداد اسرای حاضر در زندان‌های صهیونیست حدود چهار هزار و ۶۵۰ نفر است که ۱۶۰ کودک، ۳۴ زن حضور دارند. ۶۰۰ نفر از این اسرا نیز بیمار و چهار نفر از آنان، مبتلا به سرطان هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار