یادداشت / حسین قدیانی

هرگز یک انقلابی را تهدید نکنید!

از قرار تهدید یک ایرانی که جای خودش را دارد، حتی می‌توان محموله حاوی کمک‌های بشردوستانه ملت و دولت ایران را هم با یک تماس تلفنی، کأن لم‌یکن تلقی کرد! به‌راستی این بود آخر و عاقبت «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید»؟!
کد خبر: ۵۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ - 05August 2015

هرگز یک انقلابی را تهدید نکنید!

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «وطن امروز» در یادداشتی به قلم «حسین قدیانی» نوشت:

هر چند مخاطب، خانم موگرینی بود لیکن «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» محکمترین جمله وزیر امور خارجه تلقی شد ظرف این 2سال آخر!
فیالحال بر جناب ظریف و سایر مردمان دستگاه دیپلماسی فرض است حرمت این جمله را نگه دارند و الا «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید»، با همه زیبایی، حکایت باد هوا میشود! «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» اگر متجلی در رفتار و گفتار وزارت خارجه شود، حکما بیشتر به دل مینشیند. اینک باید پرسید: «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» چقدر در سکنات تیم دیپلماسی مشاهده میشود؟ هیچ آیا مشاهده میشود؟ آمدیم و دشمن قدارهبند، نه یک ایرانی، بلکه کل ملت ایران را علیالدوام تهدید کرد و حتی پس از توافق خسته هستهای هم باز گزینه نظامی روی میز را به رخ همگان کشید! در آن صورت، تکلیف چیست؟ تکلیف «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» چیست؟ آمدیم و مثل همین روزها آقای اوباما مدعی شد «بعد از توافق هستهای، گزینههای فشار علیه ملت ایران را به صورت مضاعف برای جانشین خودم تضمین میکنم!» ناظر بر «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» چه باید باشد واکنش دکتر ظریف و الباقی همکاران؟ این جمله «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» را همینطور گفتهایم که گفته باشیم یا نه، تعهدی هم در مقام عمل بدان داریم؟ بگذار کتمان نکنم! بعضی بر این باورند «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» بیشتر یک «شوی تبلیغاتی» بود تا معیار و و ملاکی برای حرکت عزتمندانه وزارت امور خارجه! من اما بنای داوری ندارم که این قضاوت، تا چه حد منطبق بر واقعیت است! فقط یک چیز میدانم! اخیرا «وزیر خارجه شیطان بزرگ» در جلسه شورای روابط خارجی، سخنان بسیار قابل تاملی بیان داشت: «چند ماه پیش یک محموله حاوی کمکهای انساندوستانه از سوی ایران رهسپار یمن شد. خیلی زود با ظریف تماس گرفتم و هشدار دادم این کار میتواند برهم زننده خیلی چیزها و باعث یک نبرد جدی شود و ما هرگز آن را تحمل نمیکنیم. وزیر خارجه ایران، اندکی بعد خودش با من تماس گرفت و گفت قرار نیست این محموله به ساحل یمن برسد یا حتی از آبهای بینالمللی خارج شود! چند روز بعد هم این کشتی تغییر مسیر داد و راهی کشور خودشان یعنی ایران شد»! نگارنده بعد از بستن گیومه، تنها و تنها اکتفا به یک «علامت تعجب» کردم ولی ایکاش میشد جلوی این اظهارنظر «جان کری»، هزاران علامت تعجب گذاشت! «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» خطاب به خانم موگرینی بیان شد که برسیم به این سخنان آقای کری؟ حقا که خسته نباشید! از قرار تهدید یک ایرانی که جای خودش را دارد، حتی میتوان محموله حاوی کمکهای بشردوستانه ملت و دولت ایران را هم با یک تماس تلفنی، کأن لمیکن تلقی کرد!
بهراستی این بود آخر و عاقبت «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید»؟! گیرم جمهوری اسلامی عزم کرده به ملتی از ملل دنیا که تحت ستم و ظلم، روزگار را آزگار سپری میکنند، کمکی خیرخواهانه کند شامل مقادیری لباس، دارو، غذا و چند بطری آب معدنی! یعنی برای این بدویترین و بدیهیترین عمل ممکن هم، اذن باید از آمریکا بگیریم؟ چه میکنند آقایان با آبرو و حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی؟ چه میکنند؟ «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» که درجه آخر، خودش را در این 2 تماس تلفنی نشان داد لیکن عالیجنابان! با این دست فرمانتان اگر «هرگز یک انقلاب را تهدید نکنید» لطف کردهاید به برند خمینی و خامنهای و شهدایشان. در ضمن یک انقلابی را هم هرگز تهدید نکنید! سخن به زبان تکریم باید گفت با بچههای انقلاب! بچههای انقلاب، زبان انگلیسی را خوب میفهمند اما خوابش را ببینید که زبان زور را تحمل کنند! این را، هم به دشمن گفتم، هم به بعضی از این داخلیها که سال 88 نه «حقالناس» را رعایت کردند، نه امروزهروز «حق سخن» را! آری! آدابی دارد بیان برای خود. مبادی این آداب نباشیم به سرنوشت جمله «هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید» مبتلا خواهیم شد!

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار