شهادت دو تن از خلبانان «نهاجا»+ عکس

دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتش در حین بازگشت از مأموریت آموزشی با هواپیمای اف ۵ دچار سانحه شده و به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۰۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ - 21February 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات سقوط یکی از هواپیماهای نیروی هوایی ارتش در تبریز اظهار داشت: یک فروند هواپیمای اف ۵ آموزشی پایگاه شهید فکوری هنگام بازگشت از مأموریت آموزشی به علت اشکال فنی دچار سانحه شد و خلبانان این هواپیما که با اقدام شجاعانه و با نثار جان خود مانع از سانحه بزرگتر شدند، به شهادت رسیدند.

بنابراین گزارش، خلبانان این هواپیمای آموزشی با وجود اینکه می‌توانستند از صندلی‌پران استفاده کرده و جان خود را نجات دهند، با ازخودگذشتگی و رشادت، هواپیما را به منطقه کم‌جمعیت هدایت کرده و مانع از سقوط هواپیما در منطقه‌ای پرجمعیت و پرتراکم شدند.

شهادت دو تن از خلبانان «نهاجا»+ عکس

سرهنگ دوم «صادق فلاحی» از بهترین استاد خلبانان پایگاه شهید فکوری تبریز و سروان «علیرضا حنیفه‌زاد» از خلبانان جوان این پایگاه در این سانحه به شهادت رسیدند و همچنین یکی از هموطنان عزیزمان نیز جان خود را از دست داد.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت شهادت این دو خلبان عزیز و جان باختن یکی از هموطنان گرامی اعلام کرد که علت سانحه توسط تیم‌های بررسی سانحه پایگاه شهید فکوری و ستاد نیروی هوایی ارتش در دست بررسی است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار