یادداشت/ حامد افروغ

دفاع مقدس، نقطه شکوفایی عزت ملت ایران

دفاع مقدس اگر چه با تلخی شروع شد اما نشان داد که در دل خود زمینه‌ای برای حراست و پاسبانی ملت از عزت و شرف خود است تا رهین آن بتواند برای فردایی بهتر، در دیگر زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تلاش کند.
کد خبر: ۵۰۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 26February 2022

دفاع مقدس، نقطه شکوفایی عزت ملت ایرانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ زمانی که رژیم صدام با تمام توان و پشتیبانی قدرت‌های زمان، به ایران یورش آورد، شاید در نگاه اول همه در دل خود گفته باشند که بدبخت شدیم! اما امام راحل آن را نعمت دانستند؛ لفظی که بیانش در دل آن گرفتاری شجاعت خاصی می‌طلبید. امروز چند دهه از زمان شروع جنگ گذشته و حالا که از بیرون میدان جنگ و از پشت عینک تاریخ به آن می‌نگریم، می‌بینیم واقعا جنگ برای ما نهمت بود؛ نعمتی که گران به دست آمد، اما گران‌بهاتر ماند.

پس از قرن‌ها خفت و خواری دیدن ملت ایران، گویا انقلاب اسلامی و سپس دفاع مقدس مانند یک فنر قرن‌ها ملت ایران را جلو انداختند تا با داشتن ارتش و نیرو‌های نظامی واقعی بتوانیم از عزت و شرف خود حراست کنیم. شاید گرد و غبار مسائل اقتصادی باعث شود نتوانیم نعمت‌های بی‌شماری را که دارای آن‌ها هستیم ببینیم، مانند دوره جنگ که تا در آن گرفتار بودیم، خوبی‌هایش را ندیدیم، اما تاریخ در آینده قضاوتی بهتر از دوران امروز ما خواهد داشت.

وقوع درگیری‌های مختلف در اطراف کشور ما در حالی‌که ملت ما هر چند به دلیل تحریم‌ها و ناکارامدی‌ها در سختی است، نشان می‌دهد نعمت امنیت و اقتدار چقدر می‌تواند بستر را برای رشد و تعالی هر کشوری فراهم کند. امنیت مانند جسم سالمی است که اگر نباشد، هرچقدر هم روح بلند و ملکوتی داشته باشیم، نمی‌توانیم ادامه حیات بدهیم.

دفاع مقدس عزت و سربلندی را برای ایران بزرگ به ارمغان آورد تا امروز کسی به سرش نزند به هر بهانه‌ای لشکر بکشد و سرنوشت مردم ما را آنگونه که مایل است، رقم بزند. اقتدار و توان دفاعی گمشده امروز بسیاری از دوستان و همسایگان ماست که اگر آن را داشتند، نه لازم بود دنباله‌رو قدرت‌ها شوند و نه ملت‌هایشان در گرفتاری و خاک و خون نفس بکشند. شکر نعمت امنیت و اقتدار زمینه‌ای است تا مردم با طیب خاطر و آرامش درون بتوانند سایر امنیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را هم از مسئولان مربوطه‌اش مطالبه کنند.

حال و روز امروز اوکراین نشان داد هر کشوری برای اینکه آینده خود را تضمین کند، باید به ملت خود و قدرت‌های درونش تکیه بزند. تکیه‌گاهی که برای ملت ایران به قیمت پرپر شدن گل عمر بیش از ۲۰۰ هزار جوان تمام شده، اما نتیجه آن شمیم دلنواز امنیت و آرامش در کشور است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار