مروری بر زندگی شهید «بختیار فتاحی»

‌شهید «بختیار فتاحی» جوانی شجاع، نترس و بی‌باک بود که بی‌پروا به دل دشمن میزد و نه تنها از مرگ و شهادت واهمه‌ای نداشت بلکه آرزوی قلبی و ابدیش بود.
کد خبر: ۵۱۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰ - 08March 2022

شهید «بختیار فتاحی» در برابر ضدانقلاب به پا خواستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سنندج، ‌«بختیار فتاحی» روز بیستم اسفند ‌سال ۱۳۴۵ میان خانواده‌ای زحمتکش و متدین در روستای «چشمیدر» از توابع شهرستان سروآباد به دنیا آمد.

بختیار دوران کودکی را میان خانواده‌ای پر جمعیت و با صفا در زادگاهش سپری کرد و به دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی از تحصیل باز ماند، اما بنا به عرف منطقه همگام با دیگر همسن و سالانش نزد ماموستا در مسجد روستا به تعلیمات و احکام دینی و علوم قرآنی پرداخت و همزمان با اعضای خانواده در کنار پدرش به کار و فعالیت مشغول شد.

وی در سال ۵۷ که مصادف بود با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نوجوانی بود جویا و تشنه حقیقت که برای رسیدن به این مهم و پاسداری از اسلام به جمع بسیجیان جان بر کف و پیشمرگان مسلمان کرد پیوست و در برابر عناصر ضد انقلاب به پا خواست.

بختیار جوانی شجاع، نترس و بی باک بود که بی پروا به دل دشمن میزد و نه تنها از مرگ و شهادت واهمه‌ای نداشت بلکه آرزوی قلبی و ابدیش بود.

این پیشمرگ سلحشور پس از رشادت و از‌خود‌گذشتگی‌های فراوان، سرانجام روز دهم اسفند ‌سال ۱۳۶۰ حین درگیری با گروهک‌های ضد انقلاب در روستای «نسنار» از توابع شهرستان سروآباد در سن ۱۵ سالگی به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در زادگاهش (روستای چشمیدر) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار