انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر از مصونیت منافقین در کشورهای غربی

غریب‌آبادی طی نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد، از مصونیت اعطایی کشورهای غربی به منافقین، به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۱۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ - 08March 2022
انتقاد دبیر ستاد حقوق بشر از مصونیت منافقین در کشورهای غربیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، رئیس شورای حقوق بشر، روسای شورا، کمیسیون و پارلمان اروپا از مصونیت اعطایی از سوی کشورهای غربی به گروهک جنایتکار و تروریستی منافقین انتقاد کرد.
 
در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران از بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز، یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم و جولانگاه گروه های تروریستی داخلی و خارجی بوده و در این مدت، هزاران انسان بی گناه به دست آنان شهید و یا به شدت مجروح شده اند. در این میان، بیشترین ترورها که مصداق جنایت علیه بشریت است، توسط گروهک تروریستی منافقین در ایران انجام شده است.
 
این نامه با اشاره به جنایت های متعدد این گروهک و کشتار مردم بی گناه، می افزاید: در معرفی منافقین همین بس که مهمترین اولویت و مبنای اصلی عملکرد آن، ترور و قتل افرادی است که با آنان هم نظر نبوده و آنان را منکر می شدند. این مسئله را می توان به طور مشهود، در اسناد و بیانیه های منتشره توسط آنان مشاهده نمود. حال آنکه قتل و کشتن افراد بی گناه آن هم به شیوه های ناجوانمردانه، مانند بمب گذاری در مراکز تجمع غیرنظامیان، آشکارترین و فاحش ترین نقض حقوق بشر می باشد.
 
در بخش دیگری از این نامه در خصوص جنایت منافقین در حق مردم کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه، آمده است: نیروهای منافقین، پس از استقرار در عراق و در همکاری با رژیم صدام، جنایات گسترده ای علیه اقوام مختلف این کشور از جمله شیعیان و اکراد مرتکب شدند و پس از آغاز فعالیت گروه های تروریستی در سوریه و عراق از سال ۲۰۱۱، همراه با تروریست ها در سوریه، دست به کشتار گسترده مردم سوریه زده و ضمن آموزش نیروهای تروریستی، جنایات گسترده ای را در این منطقه انجام دادند.
 
این نامه می افزاید: این نهاد تروریستی با چنین کارنامه سیاهی، از همان ابتدا در برخی کشورهای اروپایی تشکیلات اداری داشته و عوامل آن علیرغم درخواست های بی شمار و مستند جمهوری اسلامی، بدون هیچ محدودیت و پیگرد قضائی، آزادانه در کشورهای اروپایی تردد نموده و برخی از این کشورها تبدیل به مکانی امن برای آنان شده اند. با توجه به مصونیت اعطایی از سوی کشورهای غربی به این گروهک و پهن نمودن فرش قرمز برای حضور در جلسات و نشست های دولت و پارلمان و حتی حمایت مادی و معنوی از آنان، در کمال تأسف مدتی است شاهد آن هستیم که سران این نهاد جانی و خطرناک، چهره حقوق بشری به خود گرفته و خود را حامی حقوق بشر معرفی می نمایند.
 
این نامه با بیان این که در اسناد رسمی منتشره از سوی نهادهای دولتی و امنیتی وابسته به کشورهای غربی، بارها به ماهیت تروریستی گروهک منافقین اذعان شده و از سوی این نهادها تحریم شده اند، تصریح می‌کند: پس از خروج مشکوک، تأسف بار و سیاسی نام این گروهک از فهرست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا، متأسفانه مشاهده می شود برخی نمایندگان پارلمان اروپایی و همچنین مقامات دولتی و نمایندگان پارلمان کشورهای اروپایی، ضمن نادیده گرفتن دروغ پردازی های آشکار این گروهک در مسئله حقوق بشر و همچنین جنایات ارتکابی، با موضع گیری و صدور بیانیه از این نهاد تروریستی حمایت می کنند.
 
این نامه با تاکید بر این که گسترش مصائب و خطرات تروریسم و شیوع آن به کشورهای اروپایی و همچنین پیامدهای منفی برآمده از آن، ضرورت عزم جدی واقعی در مبارزه با آن را بیش از پیش روشن ساخته، می افزاید: دیدگاه دوگانه در مسئله حقوق بشر و نگاه ابزاری به آن، و حمایت از گروهکی که سالیان سال دستانش به خون هزاران نفر آلوده می باشد و نفرت آنها در دل مردم ایران نهادینه شده است، به هیچ وجه قابل پذیرش نمی باشد.
 
غریب آبادی در پایان از مقامات سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا خواست با در نظر گرفتن جنایت های گسترده ارتکابی توسط گروهک تروریستی منافقین، ضمن اقدام جدی برای جلوگیری از فعالیت آزادانه عناصر این گروهک تروریستی در اروپا و کشورهای مناطق دیگر و همچنین تردد و حضور در سازمان های بین المللی تحت عناوین پوششی، سران و عوامل جنایتکار آن را به پای میز محاکمه کشانده و پاسخگو نماید.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها