رایزنی دوجانبه علی باقری و انریکه مورا در وین

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها امروز در وین دیدار کرده و به گفت‌وگو پرداختند.
کد خبر: ۵۱۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ - 11March 2022

رایزنی دوجانبه علی باقری و انریکه مورا در وینبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، امروز (جمعه) ۲۰ اسفند ماه علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین در حال مذاکره هستند.

باقری و مورا دیروز پنجشنه نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر دیدار و به گفت‌وگو پرداختند تماس‌ها و رایزنی‌های با سایر هیأت‌ها نیز ادامه داشت.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و در این مذت مذاکرات ادامه داشت. وی دوشنبه شب در سفری کوتاه به تهران آمد و صبح (چهارشنبه) مجددا به وین برگشت و عصر چهارشنبه نیز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار داشت.

حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیروز (پنجشنبه) تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز صبح دیروز (پنجشنبه) ۱۹ اسفند ماه در توئیتی درباره مذاکرات جاری در وین نوشت: شیوه مواجهه ⁧‫آمریکا‬⁩ با پیشنهادات اصولی ⁧‫ایران‬⁩، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. ⁧مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار