بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان؛

عملیات فتح‌المبین؛ کارآمدی عنصر مقاومت و معنویت در جبهه حق را آشکار کرد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت ایام عملیات فتح‌المبین بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷ - 22March 2022

عملیات فتح‌المبین؛ کارآمدی عنصر مقاومت و معنویت در جبهه حق را آشکار کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت ایام عملیات فتح‌المبین بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

سلسله عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام، از ثامن‌الائمه در پنجم مهر آغاز و با عملیات طریق‌القدس در هشتم آذر ادامه یافت و پس از اجرای پیروزمندانه این عملیات و بمنظور حفظ روحیه پیروزی و تحمیل اراده شکست به نیروهای متجاوز، طرح‌ریزی عملیات جدید با عنوان عملیات فتح‌المبین انجام و در ساعت 30 دقیقه بامداد دوم فروردین سال 1361 با رمز یا زهرا (س) و نیروهای 4 قرارگاه قدس، نصر، فجر و فتح با ترکیبی از نیروهای ارتش و سپاه در منطقه شوش و دشت عباس آغاز شد.

این عملیات، در دل نیرو‌های متجاوز بعثی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان هراسی راهبردی تولید و با باطل‌سازی توهم شکست ناپذیری ارتش بعثی صدام، کارآمدی عنصر مقاومت، معنویت و شجاعت در جبهه حق و اردوگاه رزمندگان اسلام را آشکار و رضایت‌مندی، ولی فقیه زمان حضرت روح الله (ره) را سبب شد.

طرحریزی و اجرای هوشمندانه عملیات فتح المبین باعث شد تا 2500 کیلومتر از خاک سرزمینمان آزاد و دشمن بیش از 15 هزار نفر اسیر و 25 هزار نفر کشته و زخمی بدهد که در نوع خود بی نظیر بوده و همچنین ادوات و تجهیزات بسیار زیادی از دشمن نابود و یا به غنیمت گرفته شد، بطوریکه در عملیاتهای بعد، بر علیه دشمن بکار گرفته شده و بعضی از یگانهای سپاه با آن تجهیز و در عملیات های بعدی شرکت داده شدند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان، ضمن گرامیداشت یادوخاطره حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و ایثارگران سلحشور عملیات افتخارآفرین فتح المبین، عزت روزافزون مسلمانان و ایران اسلامی و رسوایی دشمنان اسلام را از خداوند متعال خواستار است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار