سردار کارگر:

سردار حجازی، شایسته شهادت بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه حق سردار حجازی واقعاً شهادت بود، گفت: سردار شهید حجازی عاشق حضرت زهرا (س) بود، همیشه در ایام فاطمیه هیأت می‌گرفت. حتی زمانی که در لبنان بود، در این ایام به ایران باز می‌گشت و در منزلش در شهرک شهید محلاتی مراسم می‌گرفت.
کد خبر: ۵۱۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ - 12April 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌و‌گویی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی سردار شهید «سیدمحمد حجازی» جانشین سابق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشت: سردار حجازی را از سال ۱۳۶۰ می‌شناسم. او از اولین افرادی بود که جذب سپاه شد. در عرصه‌های مختلف فعالیت داشت و مدتی در پرسنلی و سپس در رده‌های فرماندهی سپاه مشغول به خدمت بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: سردار حجازی فردی متدین، انقلابی، عاقل و عامل بود. در واقع عقل و ایمان آقای حجازی زبانزد بود. ایشان همیشه در امور مختلف، خیلی عمیق نگاه می‌کرد و عاقلانه به مسائل می‌نگریست. برای کارهایش منطق داشت و هیچ‌گاه عجول نبود؛ یعنی دقت را فدای سرعت نمی‌کرد. او در روز‌های ابتدایی دفاع مقدس در قرارگاه گلف به فرماندهی سردار رحیم صفوی، مسؤول کار‌های پرسنلی و جذب نیرو‌ها بود.

شهید حجازی، متدینانه و عاقلانه با فتنه‌گران سال ۸۸ برخورد کرد
مراسم بزرگداشت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی
مسجد جهاد ستاد کل نیرو‌های مسلح سال ۱۳۹۴

سردار کارگر با تأکید بر اینکه سردار شهید حجازی پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: در زمانی که ایشان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در زمان سرلشکر جعفری بود، بنده مشاور سردار جعفری و مسؤول دفتر فرماندهی بودم. در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، از نزدیک با سردار حجازی نشست و برخاست داشتم و بار‌ها به مأموریت‌های مختلف رفتیم.

وی ادامه داد: در یکی از این مأموریت‌ها در سال ۱۳۸۶ برای حضور در سمیناری به شهر مقدس قم رفته بودیم. از من خواست برای دیدن یکی از هیأت‌های اصفهان به مسجد جمکران برویم. نیمه شب بود که راهی مسجد جمکران شدیم. در طول مسیر از خاطرات بازداشتش از سوی ساواک تعریف می‌کرد. وقتی به دیدن آن هیأت رفتیم، دیدم که این هیأت، یک هیأت عادی است و سردار حجازی که در آن زمان جانشین فرمانده کل سپاه بودند، به دیدن این هیأت رفته بود. این مسأله تواضع و بزرگواری سردار را می‌رساند.

شهید حجازی، متدینانه و عاقلانه با فتنه‌گران سال ۸۸ برخورد کرد
جلسه عالی فرماندهان سپاه پاسداران در سال ۱۳۸۷

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: در فتنه ۱۳۸۸، سردار حجازی جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بود. او خیلی متدینانه و عاقلانه با فتنه‌گران برخورد می‌کرد. در آن زمان، چون بنده مشاور فرمانده کل سپاه و مشاور فرمانده ناجا بودم، به قرارگاه ثارالله زیاد رفت و آمد می‌کردم و از نزدیک شاهد سیره رفتاری ایشان با فتنه‌گران بودم که مدام سفارش می‌کرد با آنها تا آنجایی که می‌شود با مدارا برخورد شود که خدایی‌نکرده حقی از کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه حق سردار حجازی واقعاً شهادت بود، گفت: سردار شهید حجازی عاشق حضرت زهرا (س) بود. همیشه در ایام فاطمیه هیأت می‌گرفت. حتی زمانی که به لبنان رفته بود، در این ایام به ایران باز می‌گشت و در منزلش در شهرک شهید محلاتی مراسم می‌گرفت و دوستان را به منزلشان دعوت می‌کرد.

شهید حجازی، متدینانه و عاقلانه با فتنه‌گران سال ۸۸ برخورد کرد
سال ۱۳۷۵، جمعی از سرداران نیروی هوایی سپاه پاسداران

سردار کارگر اظهار داشت: قبل از شهادتشان، چند بار ایشان را دیدم. به خصوص در مراسم افتتاحیه موزه شهید حاج قاسم سلیمانی (موزه مقاومت)، ایشان خیلی مصر بود که جایگاه و منزلت سردار شهید سلیمانی به خوبی نشان داده شود. واقعاً با رفتن ایشان ثلمه‌ای بزرگ به نظام اسلامی و سپاه پاسداران وارد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها