رئیس کمیته امداد خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه شفافیت منابع و مصارف زکات در کمیته امداد

بختیاری از راه‌اندازی سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات خبر داد و گفت: این سامانه در اختیار مسئولان ذی‌ربط و ائمه جماعات قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۱۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 20April 2022

راه‌اندازی سامانه شفافیت منابع و مصارف زکات در کمیته امدادبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، نخستین همایش «طلایه‌داران زکات» با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، محسن منصوری استاندار تهران و ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این همایش با قدردانی از مودیان زکات و مردم نیکوکار گفت: سال گذشته بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد.

بختیاری از رشد ۳۳ درصدی زکات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ خبر داد و افزود: بیش از هزار میلیارد تومان از این منابع از محل زکات مستحب دریافت شده است.

دبیر شورای زکات کشور با بیان اینکه این مبلغ در قالب زکات واجب، زکات مستحب، زکات فطریه، کفارات و رد مظالم جذب شده است، ادامه داد: براساس آمار، ۸۳ درصد از این مبلغ صرف امور معیشتی مددجویان و خانواده‌های نیازمند و مابقی در امور عمرانی مناطق محروم هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به شفافیت کمیته امداد در هزینه‌کرد کمک‌های مردمی تاکید کرد: به زودی داشبورد (سامانه) مدیریتی زکات در اختیار مسئولان مربوطه و ائمه جماعات قرار می‌گیرد. در این سامانه به صورت شفاف، منابع و مصارف زکات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار