دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

عصبانیت صهیونیست‌ها از توسعه موج «مقاومت»/ ناکامی غرب در اجرای پروژه «ایران‌هراسی»

ایران‌هراسی بدون شک، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های غرب بویژه رژیم صهیونیستی برای مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده است؛ اما خوشبختانه تا به امروز در اجرای این پروژه ناکام مانده و خواهد ماند.
کد خبر: ۵۱۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰ - 07May 2022

«ایران هراسی» راهبرد تبلیغاتی سیاست خارجی امریکا / توسعه موج مقاومت دلیل «ایران هراسی» کشور‌های غربی

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: اگر امروزه به مقدسات اسلامی در برخی از کشورهای غربی اهانت می‌شود و همه می‌دانند که این اهانت نمادی از تفکر ضد انسانی - الهی غربی وابسته به نظام سلطه و صهیونیسم بین‌المللی است، تنها یک دلیل دارد و آن این است که دشمنان دین اسلام وقتی می‌بینند که این دین روز به روز در حال پیشرفت است و پیروان راستین آن در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند و تسلیم خواسته‌های پوچ آن‌ها نمی‌شوند، این مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها آن‌ها را عصبانی کرده و از این رو آن‌ها به دنبال  اسلام‌هراسی در سراسر این کره خاکی هستند.

شواهد نشان می‌دهد که دشمنان اسلام از گرایش مردم دنیا به دین اسلام سخت عصبانی می‌شوند و از این رو برای اینکه، از گسترش اسلام و اندیشه‌های ناب آن در سراسر دنیا جلوگیری کنند، دست به اقدامات مختلفی علیه کشورهایی می‌کنند که اسلام ناب محمدی را تبلیغ می‌کند.

یکی از این اقدامات ایران‌هراسی است؛ چون کشور ما به‌دنبال پیاده کردن اسلام ناب محمدی در جهان اسلام است و تلاش می‌کند اسلام رحمانی را از اقدامات خشنی که تکفیری‌ها به اسم اسلام در سطح جهان به نمایش می‌گذارد، تفکیک کند.

بر همین اساس ایران‌هراسی یکی از راهبرد‌های تبلیغاتی و جنگ روانی در سیاست خارجی آمریکایی‌ها و برخی کشور‌های اروپایی‌ها، ضد نظام جمهوری اسلامی ایران است، چون همین کشور در پشت پرده از تفکرات تکفیری حمایت می‌کنند تا چهره اسلام حقیقی در سطح جهان مخدوش شود. 

اخیرا هم به‌دنبال ایران‌هراسی در میان مردم افغانستان و افغانستان‌هراسی در میان مردم ایران هستند؛ در همین راستا در هفته‌های گذشته شاهد حمله تروریستی در حرم رضوی بودیم. این فضاسازی‌ها علیه ملت ایران و افغانستان درحالی است که مردم دو کشور با داشتن روابط تاریخی طولانی دارای مناسبات خوبی با یکدیگر هستند.

مساله دیگری که غربی‌ها و آمریکایی‌ها را به‌شدت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را عصبانی کرده است، توسعه موج مقاومت اسلامی در منطقه است؛ مقاومتی که در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین شاهد توسعه آن هستیم. بر همین اساس آمریکا و برخی کشور‌های غربی ذاتاً به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین امت اسلامی هستند و به همین دلیل همواره پیگیر ترویج ایران‌هراسی در بین کشور‌های منطقه هستند. غربی‌ها تصور می‌کنند که با ترویج اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی جای پای خودشان را در منطقه محکم‌تر از گذشته خواهند کرد و با این اعمال ناشایست شکست‌های خود را در منطقه و خاورمیانه جامعه عمل خواهند پوشاند. 

اما جمهوری اسلامی برای حفظ ثبات و امنیت منطقه و پیاده کردن اسلام ناب محمدی ار هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد؛ هرچند مستندات و نظریه کارشناسان نشان می‌دهد، اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند تا با مطرح کردن پروژه ایران‌هراسی، در راهبرد منطقه‌ای جدید خود علاوه بر بسیج کردن ظرفیت غرب و در رأس آن ایالات متحده، برای جلب حمایت بی‌دریغ از این رژیم خصوصاً اعراب خلیج فارس و مشخصاً عربستان سعودی ارتباط برقرار کرده و از این طریق علاوه بر تشدید فضای ضد ایرانی در غرب آسیا، توافق و رضایت عملی اعراب را علیه جمهوری اسلامی ایران با خود همراه کند، ولی تا به امروز موفق نشده و نخواهد شد. 

گزارش از علیرضا صحرایی

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها