فرمانده کل سپاه:

سلاح هسته‎ای در منطق ما جایگاهی ندارد/ پاسداران به‌دنبال پیاده‌سازی عدل و جهاد در مسیر خداوند هستند

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه سلاح هسته‌ای به‌عنوان وسیله کشتار جمعی جایگاهی ندارد و چنین منطقی برای مواجهه با دشمن مورد قبول اسلام نیست، گفت: ولی فقیه این‌چنین در مواجهه با قدرت‌های بزرگ که سلاح هسته‌ای دارند، موضع می‌گیرند.
کد خبر: ۵۲۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷ - 06May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه همسران و فرزندان پاسداران که شب گذشته در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، با بیان اینکه سپاه باید تجلی‌گاه قرآن و حافظ آن باشد، اظهار داشت: پاسداران از خطوط الهی حمایت می‌کنند، بنابراین سپاه باید قرآن را خوب بشناسد و  عامل و آگاه به انفاق، جهاد، احکام، عبادات و معاملات باشد که همه در قرآن است.

وی با تأکید به اینکه ‌پاسداران به‌دنبال پیاده‌سازی عدل و جهاد در مسیر خداوند هستند، افزود: مطمئن هستم قلوب پاسداران ما تجلی‌گاه وحی الهی و خانه‌هایشان بازتاب‌دهنده و جاری‌کننده وعده الهی است.

فرمانده‌ کل سپاه تصریح کرد: قرآن، وحی مستمر و وحی جاری است، این نیست که این قرآن در زمانی نازل شده باشد، این تنزیل دائمی و شفا و رحمت است. بهترین معرف قرآن، خود آن است و اگر می‌خواهید از حقایق قرآن باخبر شوید و چشمانتان رؤیت ملکوتی پیدا کند و به حقایق عالم هستی آگاه شوید از خود قرآن کمک بگیرید.

وی با تأکید بر اینکه قرآن حقیقت روشنی است که ما را از ظلمت، جهل، بردگی و تیرگی ستم به وادی نور و ایمان هدایت می‌کند، گفت: قرآن زیباترین و باقوام‌ترین شکل و مستحکم‌ترین بیان است و تمام اسرار هدایت و سعادت انسان در قرآن کریم متجلی است و درود خداوند بر شما که تلاش می‌کنید سیمای مجسمی از قرآن در قاب یک انسان را نشان دهید.

سرلشکر سلامی ‌با اشاره به اینکه بین رخسار و حقایق باطنی انسان رابطه‌ای برقرار است، ادامه داد: همان طور که قرآن می‌گوید؛ کسانی که در جست‌وجوی رضوان الهی هستند در سیمای آنها اثرات سجود آشکار و تجلی معنویت درونی در شاکله و ظاهر آنها آشکار است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانانی که اهل قرآن هستند، یک معصومیت و طراواتی دل‌انگیز در رخسارشان وجود دارد، یک حیای معنوی کاملاً آشکار و قابل مقایسه و یک نجابت قوی و یک طراوت و نشاط معنوی دارند، انگار شبنم معطری بر سیمای معطر آنان نشسته و چهره‌هایشان دلنشین است.

وی افزود: کسانی که اهل قرآن هستند از آرامش و اطمینان قلبی خاصی برخوردارند که این اثر طبیعی قرآن است، چون کسی که قرآن می‌خواند، رنگ الهی می‌پذیرد و می‌داند رنگ الهی بهترین رنگ است.

فرمانده‌ کل سپاه تأکید کرد: قرآن اسرار عمل صالح را در خود دارد، قرآن شیوه امر به معروفات و نهی از منکرات است و درس‌هایی از اخلاق و هدایت انسان در جای‌جای سوره‌های آن دیده می‌شود. وقتی شما نماز و قرآن می‌خوانید به تقوا هدایت می‌شوید، این حقیقت قرآن است، همان گونه که امیر مؤمنان (ع) سیمای مردانه قرآن و حضرت فاطمه (س) سیمای زنانه قرآن است.

سرلشکر سلامی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز اینکه سلاح هسته‌ای به‌عنوان وسیله کشتار جایگاهی ندارد و چنین منطقی برای مواجهه با دشمن مورد قبول اسلام نیست، گفت: ولی فقیه این‌چنین در مواجهه با قدرت‌های بزرگ که سلاح هسته‌ای دارند، موضع می‌گیرند و برای رعایت آیات الهی سلاح کشتار جمعی را منع می‌کنند، اینها نشان‌دهنده تربیت‌یافتگی ایشان در محضر قرآن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها